י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

חוזרת בתשובה נעצרה - לאחר שסירבה להתגייס

צעירה שחזרה בתשובה במהלך תהליך הגיוס, נעצרה על ידי המשטרה הצבאית לאחר שלא התייצבה בלשכת הגיוס • היא ריצתה בכלא 11 יום, ורק לאחר התערבות יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב, חלה תפנית והיא שוחררה הערב לביתה

צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חזרה בתשובה ונכלאה: צעירה שהחלה בתהליך חזרה בתשובה טרם גיוסה, הגישה את תצהיר על דתיותה באיחור. היא לא התייצבה ביום הגיוס אליה הוזמנה ונעצרה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. הערב (א) היא שוחררה.

לאחר שנעצרה הועמדה לדין משמעתי במסגרתו נגזרו עליה 20 ימי מחבוש. עד הערב ריצתה הצעירה 11 יום בכלא 6. בעקבות פנייתם של חברי הכנסת גפני ומקלב לבכירי צה"ל - היא השתחררה הערב.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי טרם גיוסה החלה הצעירה בתהליך חזרה בתשובה, ובהגיע מועד הגיוס שנקבע לה, נובמבר 2015 - לא התייצבה לגיוסה, מטעמי דת.

עשרה ימים לפני תאריך הגיוס, הגישה הצעירה את תצהיר הפטור כקבוע בחוק, אולם היה זה מאוחר מידי והבקשה לא התקבלה. מאז ועד יום רביעי לפני כשבוע וחצי, היא ניהלה חיי שגרה. כאמור, לפני 11 יום היא נעצרה על ידי המשטרה הצבאית והוכנסה למעצר בכלא צבאי.

ביום שישי האחרון היה נראה כי היא משתחררת, בעקבות פעילות מול רשויות הצבא, אך תקווה זו נגוזה והיא נותרה במעצר.

הערב, כאמור, בעקבות פנייתם של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב חלה תפנית, ובאגף כוח אדם (אכ"א) בצה"ל ניתנה הוראה לשחררה לביתה, והיא שוחררה.

יצויין, כי בליל שבת הפגינו קבוצה של כמאה חרדים קיצונים נגד המעצר, בסמוך למגרש הרוסים בירושלים, שם התפללו תפילת ערבית.

לפי החוק, יש לכבד את חופש הדת של אישה שאינה יכולה לשרת בצבא מטעמים של הכרה דתית. הפטור הינו פטור סטטוטורי אוטומטי הקם לאישה או נערה שהצהירה בכתב בפני שופט או דיין בבית דין רבני כי טעמים שבהכרה דתית מונעים אותה מלשרת בשירות ביטחון; שומרת כשרות ואינה נוסעת בשבת. אך את התצהיר יש להגיש לא יאוחר מ-90 יום לפני הגיוס.
חיילת צהל אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד