י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתנת הבר מצווה האדירה שהעניק אריאל

אריאל, עוד לא בן 13, החליט לתרום את כספי הבר מצווה - לאופנוע מציל חיים

מתנת הבר מצווה האדירה שהעניק אריאל
ל

זה לא מובן מאליו בכלל: אריאל, שצפוי לחגוג בר מצווה בסוף השבוע, החליט בעצת הוריו לגייס את כספי בר המצווה לרכישת אופנוע להצלת חיים.

"אריאל שלי לקח על עצמו פרויקט גדול, החליט לוותר על מתנות הבר מצווה ומבקש מכולם לאפשר לו להגיע ליעד - אופנוע לאיחוד הצלה" אומרת ל'בחדרי חרדים' אמש יעל, אמו של חתן הבר מצווה.



איך קורה שילד כמעט בן 13 שהחיים לפניו, ועסוק בדרך כלל בהבלי העולם הזה, שואף למצווה חשובה כל כך, ומוכן בעבור זה לוותר על כל מתנות בר המצווה? את ההורים זה בכלל לא הפתיע. כשנולד אריאל, החליט האב לעשות מעשה חסד, חיפש אדם בעל מעמד סוציו אקונומי נמוך - ומימן את שמחת הברית במלואה.

"הוא נולד לתוך עשייה של חסד, הוא גדל והתחנך כך, זה לא מפתיע אותי בכלל. לקראת בר המצווה ישבנו וחשבנו, איזה מעשה חסד ניתן לעשות לקרת היום הגדול. רעיונות עלו וירדו, תרומות לארגוני חסד שונים, פעולות חסד ועוד. לבסוף הבן שלי שמכיר את פעילות איחוד הצלה החליט שהוא רוצה לרכוש אופנוע, עם הציוד המלא כך שהתרומה תהיה לטווח ארוך - שהקרן קיימת לעולם הבא".

הדברים התגלגלו מהר, האב פנה לאלי ביר והתעניין בעליות ויחד עם חתן בר המצווה הוחלט שזה מעשה החסד שהוא מכין ליום הגדול. "אנשים ובני משפחה התקשרו לאריאל, ושאלו האם הוא באמת מוותר על המתנות. הוא עונה לכולם 'אל תתנו לי כלום, תתרמו לאופנוע', לפרויקט שהציב לעצמו" מספרת אמו יעל.

"כשהוא חוזר הביתה מתלמוד התורה, הוא מיד מבקש ממני את הטלפון על מנת לבדוק כמה כסף הצטבר. הוא התחיל בגיוס בשבוע שעבר, ועד כה הצטבר כשליש מהסכום. הוא יהיה מאוד מאושר להגיע ליום בר המצווה כשהסכום כולו גויס, זה נורא מטריד אותו ועם זה הוא מתעסק רוב הזמן שלו. הוא רוצה להתחיל את החיים הבוגרים עם משהו שיישאר לנצח".

לסיכום אומרת יעל, כי הילד לקח על עצמו פרויקט לא פשוט, "הוא וויתר על המתנות בר מצווה, והוא רוצה מאוד להגיע ליעד עד לבר מצווה שתיערך בסוף השבוע הזה. בבקשה תעזרו לו". בסוף השיחה היא מתלבטת האם בכלל לפרסם את הכתבה, "מה זה יתן לנו? בעלי לא סובל פרסום, אך אם זה יעזור לבני להגשים את החלום שלו לעזור לאחרים, שאולי עוד מישהו יאהב את הרעיון וירצה לעשות כמוהו ואז ארגוני החסד רק ירוויחו - זה שווה".

אנחנו מבקשים גם לשוחח עם אריאל החתן.

- אם היית צריך לנסח את פנייתך לאנשים, מה היית מבקש מהם?

"לא צריך לדבר. הייתי מראה להם סרטון של איחוד הצלה".

- אריאל, מה תרגיש ברגע שתגיע ליעד שהצבת לעצמך?

"הרבה מאוד שמחה. ארגיש שבע רצון, לראות שכולם אהבו את הרעיון והסכימו לשתף איתי פעולה".

- אתה לוקח בחשבון שיש סיכוי שלא תגיע לסכום הזה עד לבר המצווה?

"היעד הוא 36 אלף דולר. אני מקווה מאוד שאגיע לסכום הזה. גם אם לא, אם נכפיל את הסכום הקיים, זה יספיק לרכישת האופנוע, אבל נצטרך לוותר על הציוד הרפואי היקר, וחבל. אבל בטוח נגיע".

- איך אתה משכנע אנשים לתרום לקמפיין שלך?

"אני שואל שאלה פשוטה: מה יותר חשוב מלהציל חיים? זה לא מסובך".

קישורים:
לחצו לתרומות
אריאל בר מצווה אופנוע איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד