י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משבר הגמ"חים: ליצמן נפגש עם פלוג, שקד ומנדלבליט

יו"ר 'אגודת ישראל' נועד יחד עם נגידת בנק ישראל, שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה בניסיון למצוא פתרון לבעיה החריפה

יעקב ליצמן. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90
יעקב ליצמן. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90

משבר הגמ"חים בעקבות החוק האמריקני - שר הבריאות יעקב ליצמן נפגש עם בכירי המערכת המשפטית והפיננסית כדי לפתור את בעיית הגמ"חים.

בימים האחרונים הבנקים בישראל פנו לבעלי הגמ"חים והודיעו כי יאלצו לסגור את החשבונות המתנהלים בבנקים, וזאת בשל הוראות החוק האמריקאי (המכונה חוק ה-FATCA). בעקבות כך נפגש שר הבריאות יעקב ליצמן עם שרת המשפטים איילת שקד, ועם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכן עם נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג והצוות הבכיר בבנק ישראל.

לפי ליצמן, לגמ"חים הקטנים לא תהיה בעיה עם החוק האמריקאי - שכן עמותות שמקבלות הפקדות של פחות מ-30 הפקדות שסכום ההפקדה נמוך מ-50,000 אלף שקל אינן נכללות כמוסד פיננסי כהגדרתו בחוק האמריקאי. לגבי הגמ"חים הגדולים המטרה היא כעת לפעול שרשות המסים תישלח אישור בכתב של מוסד ציבורי כהגדרתו בפקודת מס הכנסה, וכך לא תהיה בעיה להמשך ניהול חשבון הבנק.

יצוין כי במקביל משרד המשפטים ממשיך לקדם את חוק הצ'ינג'ים, במסגרתו תיכלל גם פעילות הגמ"חים. אך מהלך זה אינו קשור לבעיה שהתעוררה בימים אלו בקשר לניהול חשבונות הבנק של הגמ"חים, בו ההשפעה של המערכת הפוליטית והמשפטית בישראל מוגבלת.
משבר הגמחים ליצמן קרנית פלוג שקד מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד