כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

לאחר האסונות: הקהילה באלעד התכנסה באבל

העיר אלעד התאבלה אמש והתכנסה לעצרת התחזקות והתעוררות • צפו בתיעוד מבית המדרש של קהילת חסידים בעיר

לאחר האסונות: הקהילה באלעד התכנסה באבל

מאות מתושבי הקהילה החסידית באלעד השתתפו אמש (א') בעצרת התעוררות וחיזוק שנערכה בביהמ“ד המרכזי של קהילת 'חסידים'.

העצרת התקיימה עקב שתי האסונות שפקדו את הקהילה בחודש האחרון, עם פטירתם של איש החסד וההצלה הרב יוסף קניגסברג ז"ל והדיין הצעיר הרב הגאון רבי משה סגל זצ“ל.

ראשון הנואמים היה הגאון רבי זושא הורביץ שמירר בבכי על גודל האבדה, והזכיר בדבריו את כח הדיבור כאשר כשבועיים לפני פטירתו של הדיין רבי משה סגל זצ"ל אנשים אמרו שהוא 'גמור' והוא לא יוכל לשרוד, ושאל בבכי "כיצד יהודים מסוגלים לומר משפט כזה? זה הרי פגם עצום באמונה וזה נותן כח למזיקים. מי אנו שנקבע שיהודי הוא בסוף ימיו? הרי בכח התפילה אפשר להשיג כל דבר".

הגר"ז הורביץ דיבר על כך שאנו "לא צריכים לחפש סיבות למה קרו האסונות ומי אשם, למה יאמרו הגויים. אצל הגויים מסבירים כל דבר למה, אצלנו לא כך הם הדברים, אלא לב יודע מרת נפשו וכל אחד ואחד יודע מה צריך לתקן בעצמו".

כמו כן נשא דברים האדמו"ר מטמשוואר שנשא דברים מרגשים ודברי חיזוק מגדולי האדמו"רים.

אחרון הנואמים היה רב הקהילה הגאון רבי נפתלי גלנץ שהזכיר ששני הנפטרים היו "בעלי ייסורים גדולים ובכל זאת תמיד הסתירו את הסבל הרב שעברו ועלינו ללמוד מהם לא להתלונן אלא לקבל את הכל באהבה".

לאחר הכינוס כל הציבור קיבל עליו עול מלכות שמים, לפני התיבה ניגש האדמו"ר מנדבורנה אלעד. בתום העצרת חילקו דפי הוראות קבע וביקשו מהציבור לסייע לאלמנות כאשר האדמו"ר מנדבורנה תרם 1000 שקל לעידוד הציבור.









עצרת אלעד הרב קניגסברג הרב סגל חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד