ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

'השומרים' השעו מתנדבים שעצרו תוקף ילדים

אביו של ינון הורוויץ, שנעצר בחשד לפגיעה בילדים, בראיון כואב: "עשו לינון לינץ', זה מעשה זוועתי, השומרים הרגו לנו את הנפש והם צריכים ללכת לכלא"

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

בעקבות מעצרו של ינון הורוויץ, שנחשד במעשים חמורים בילדים, מגיב אביו אשר הורוויץ בראיון ל'בחדרי חרדים', ותוקף בחריפות את התנהלות המשטרה ובעיקר את ארגון 'השומרים'.

מה התחושות?

"חרצו ושפטו את הדין של בני, בעוד הוא נמצא כעת רק במצב של חשדות ולא האשמות. בני ינון עדיין בחקירה, וכבר קוראים לו פדופיל, הדביקו עליו תווית, זה חריצת דין לילד, הוא במצב קטסטרופלי, הוא מוכה בהלם, בתור משפחה מכובדת זה הלם וקושי בשבילנו.

"האופן שבו הוא נעצר, שגילינו את זה רק יומיים לאחר מכן, זה היה הצרה הגדולה, הגיעו שני בריונים והתחזו לשוטרים, נכנסו באגרסיביות לבית ולקחו את ינון, הורידו אותו למטה - שם חיכו כ-10 עבריינים בריונים יחד עם שבתאי גלבר. פשוט הדביקו את ינון לקיר ודרשו שיחזור על מה שמבקשים ממנו. אף אחד לא מאמין שההודאה באה מעצמה. זה ממש שפיכות דמים".

הייתה אלימות מעבר לזה?

"כן, הייתה אלימות מילולית וגופנית, זה ינון סיפר לאחותו שהיא עו"ד, עשו לינון לינץ' של ממש. הוא נחטף על ידי חבורה של אנשים שהחליטו שהם עושים לו ככה, ולקחו את החוק לידיים. הוא לא ישכח את זה לעולם. מיד אחרי שהבריונים צילמו הודאה, הם הזמינו משטרה והציגו לה את החומר. זה מעשה זוועתי שאין לו מקום בישראל. זה ארגון השומרים? תוקפים אזרחים ואז מזמינים משטרה, קודם מבצעים לינץ' ואז הורגים את הילד. הכל מתועד, יש מצלמות לכל אורך הבניין. אנו רגע לפני דיון להארכת מעצר. הילד לא אותו ילד. הם הרגו לנן את הנפש. הם צריכים ללכת לכלא".

השומרים עושים גם עבודה טובה או שהכל פסול?

"12 שנה אני גר בב"ב ולא היה לי איתם מגע, שמעתי עליהם רק, על פעילותם. אחרי המקרה שלי התקשרו אלי אנשים וסיפרו לי שהם סוגרים עסקאות בשוחד תמורת 40/50 אלף. יש לי עדויות ואותם אנשים יעידו ותהיה פרשה גדולה. לא שמעתי על מעשה טוב או רע של השומרים. אבל ברגע שזה נגע בבני והתחיל להישפך לכלוך מאנשים שמפחדים מהם... הם שומרים? על מה הם שומרים. איזה תוקף יש להם במדינה".

"זהות מצלם סרטון ההודאה, אני לא יודע את זהותו, אך אני יודע שהוא מהשומרים. ברגע שנדע פרטים מדוייקים נדרוש שכולם יעצרו. זה לא יעבור בשקט. נילחם עד הסוף".

במשטרה ראו את סרטון ההודאה?

"כן, אך איני יודע האם נמסר למשטרה טרם פרסומו ברשת. לפי פרסום הסרטון במדיה נראה שהמשטרה קיבלה אותו לאחר הפרסום ברשת. גם המשטרה לקחה תמונה מסרטון ההודאה ופירסמה אותה לציבור. אף אחד לא מאמין לזה במדינה. חמור ביותר שהמשטרה פירסמה תמונה של בני בעת חקירה, זה שפיכת דמים. מישהו חשב על המשפחה, על שידוכים, זה שפיכות דמים. השומרים חשבו על זה? זה ארגון טוב? בני היה מתנדב מהמשטרה והיה מתנדב מצוין".

שמעת שבנך נגרע משורות המשטרה? האם ידוע לך שבנך הכה בחור ישיבה בל"ג בעומר?

"אף אחד לא גרע אותו מהשירות, הוא נעצר ואיך יעבוד? בני לא נתפס בשעת מעשה, הוא חזר מהישיבה והם חיכו לו חצי שעה למטה וגררו אותו מהבית. גם אם חס ושלום בני עשה משהו. זו הדרך?? ככה משקמים בן? איך העולם החילוני יראה את זה? זה חילול השם".

בארגון השומרים מקבלים את הביקורת והמתנדבים שהיו מעורבים הושעו מתפקידם. "היות והמקרה עדיין בחקירת משטרה, אנו מנועים מלהרחיב ולהגיב בענין" אומרים בארגון. "אנחנו בארגון השומרים נמשיך במלאכת הקודש תוך שמירה על דרך התורה". עוד הוסיפו כי "ארגון השומרים זוקף לזכותו מאות מקרים בתמיכת רבנים והמשטרה שמנעו מקרים כאלו ואחרים. בארגון עדים לתשבחות מצד משפחות שקיבלו מענה ותמיכה על ידי הארגון וכן להכפשות מצד כל מיני פורעי חוק".

לגבי הטעות לפיהם המתנדבים השתמשו האלימות פיזית כלפי ינון, אומרים "מי שעיין בסרטון רואה שאין שום אלימות כלפי הבחור שנעצר. ישנם גורמים שעושים הכל להכפיש את שמה הטוב של הארגון".
מתנדב במשטרה פגיעה בילדים הארכת מעצר ילד השומרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד