י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יבוא מבחוץ? המפכ"ל מקדם מינוי רב למשטרה

סערה במשטרה בעקבות כוונת המפכ"ל להצניח לתפקיד רב הארגון אדם מבחוץ, המוכר כמקל גדול בהלכות שבת, ולדלג על רבני המשטרה המכהנים

רוני אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רוני אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בארבע השנים האחרונות, מאז פרש הרב הראשי של המשטרה הרב אליהו מוגרבי בעקבות חקירת מח"ש שנתיים לפני הגיעו לגיל הפרישה, משמש הרב משה גפני כממלא מקומו, אפשר לומר בהצלחה רבה, כך גם יתר רבני המשטרה.

חצי שנה עברה מאז ראש הממשלה והשר לבטחון פנים גלעד ארדן הצניחו את אלשיך כמפכ"ל מחוץ לשורות הארגון. בהמשך גם מונתה ניצב משנה מירב לפידות לדוברת המשטרה וכך גם תת-ניצב יובל גת, ראש חטיבת אוכלוסייה ודוברות. כעת מתברר, כי גם לתפקיד רב ראשי למשטרה הולכים למנות אדם המגיע מבחוץ.

המפכ"ל אלשיך מקדם בימים אלו מינוי רב חדש למשטרה - הרב רמי ברכיהו רב היישוב טלמון, המשמש גם כראש בית המדרש "מאמינים במשטרה". על פי הפרסום הבוקר ב'מרכז העניינים', המכרז נתפר למידותיו.

"הוא בחור ממש נחמד, אבל מבחינה הלכתית, ובעיקר שבת, הוא ממש מקל" אומר ל'בחדרי חרדים' רב המשטרה בדימוס. לדבריו, "כבר ארבע שנים שאין רב ראשי, והכל מתנהל על פי כל כללי ההלכה, אין תלונות, אין חשדות לפלילים. כשצריך הם גם פונים לרבנים הגדולים עם שאלות, בנוסף ישנם גם שיעורי תורה רבים".

על פי הפרסום, התהליך לבחירת רב ראשי הוא מהיר, וכבר מחר תתכנס הועדה להמליץ על הרב רמי ברכיהו כמועמד מוביל. היכן פורסם המכרז? באתר המשטרה ובעיתון 'הארץ', כשהמשפט האחרון בו תפור למועמד המסויים מחוץ למערכת.

"אלשיך הביא את הרב ברכיהו בגלל שהוא נמנה על הציבור הדתי, הוא הוציא ספר ובו הקלות גדולות בענייני השבת, אלה אמורות להיות פניה של המשטרה? הצביון הדתי של המשטרה הולך להתערער, הכל יהיה מותר".

רב מכהן במשטרה אומר ל'בחדרי' כי "יש כיום רבני משטרה מצויינים, למה צריך להצניח מישהו מבחוץ שהנזק שיגרום רב על התועלת?" יצויין, כי בקרב רבני המשטרה, ישנם כאלה המשמשים בתפקיד למעלה מ-20 שנה, וכולם חרדים.

"בחירת בעל תפקיד מחוץ לשורות הארגון, באה בדרך כלל כשהמערך רקוב ויש צורך לבצע שינויים גדולים. האם בשנים האחרונות נשמעו טענות כלפי רבני המשטרה? לא שזכור לנו", מוסיף הרב וטוען.

במשטרה הגיבו ואמרו כי אכן "בימים אלה נערכת משטרת ישראל לבחירת רב ראשי, תפקיד שאינו מאויש משנת 2012. לצורך כך הוקמה וועדת איתור שתפקידה להמליץ למפכ"ל המשטרה על המועמדים המתאימים ביותר לכהן בתפקיד זה. ועדת האיתור רק החלה בתפקידה בימים אלה".

בנוסע לטענות על מכרז תפור מגיבים במשטרה: "בחירת המועמד המתאים תבוצע בשים לב לאתגרים העומדים במשטרת ישראל ובמסגרת הליך הבחירה הסדור שנקבע. למותר לציין כי לטענות שהועלו וללוחות הזמנים שפורסמו אין כל שחר. בגמר ההליך תפורסם הודעה בדבר בחירת הרב הראשי".
משטרת ישראל רב משטרה רוני אלשיך מפכל רמי ברכיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד