י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מוזס: "רוצה לישון בשקט?" גפני: "כשאתה בחוץ וביטחון אני ער"

דיון סוער בוועדת הכספים בעקבות הוראות החוק האמריקאי המשפיע על סגירת חשבונות בנק של הגמ"חים הפועלים בישראל • במהלך הדיון נרשמו חילופי דברים משעשעים בין ח"כ מוזס שמיהר לועדת חוץ וביטחון ובין יו"ר הועדה ח"כ גפני

גפני בועדת הכספים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גפני בועדת הכספים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

דיון מיוחד התקיים היום (ב) בועדת הכספים בנושא הגמ"חים במדינת ישראל, במהלכו הסביר יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני את חשיבותו של מוסד הגמ"חים ואופן תפעולו - ללא ריבית ובצורה שמסייעת לאנשים במצב כלכלי מורכב להתאושש.

גפני ציין שהבנקים מקבלים הוראות מבנק ישראל לסגור חשבונות של בנקים, כך שממשלה מקבלת החלטה לא יעילה. גפני ציין כי הוא ורבים מנסים למצוא פתרון שיסתדר עם בחוק האמריקאי בנושא.

בהמשך התערב ח"כ מנחם אליעזר מוזס בדברים וציין לגפני כי הוא ממהר לועדת חוץ וביטחון, "אתה רוצה לישון בשקט, רגוע?" אמר, וגפני הגיב לאלתר: "אם אתה בועדת חוץ וביטחון אני ער כל הזמן..."



כזכור, בימים האחרונים הבנקים בישראל פנו לבעלי הגמ"חים והודיעו כי יאלצו לסגור את החשבונות המתנהלים בבנקים, וזאת בשל הוראות החוק האמריקאי (המכונה חוק ה-FATCA).

בעקבות כך נפגש שר הבריאות יעקב ליצמן עם שרת המשפטים איילת שקד, ועם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכן עם נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג והצוות הבכיר בבנק ישראל.

לפי ליצמן, לגמ"חים הקטנים לא תהיה בעיה עם החוק האמריקאי - שכן עמותות שמקבלות הפקדות של פחות מ-30 הפקדות שסכום ההפקדה נמוך מ-50,000 אלף שקל אינן נכללות כמוסד פיננסי כהגדרתו בחוק האמריקאי. לגבי הגמ"חים הגדולים המטרה היא כעת לפעול שרשות המסים תישלח אישור בכתב של מוסד ציבורי כהגדרתו בפקודת מס הכנסה, וכך לא תהיה בעיה להמשך ניהול חשבון הבנק.
גפני מוזס ועדת הכספים גמחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד