כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אסון בצפון: הרב יוסף חיים חסן ז"ל רב קיבוץ גשר הזיו טבע למוות

בגיל 40 בלבד וללא שהותיר אחריו זרע של קיימא: הרב יוסף חיים חסן ז"ל, רב קיבוץ גשר הזיו שבגליל המערבי, טבע למוות הבוקר בחוף אכזיב, בעת שירד לטבול לפני התפילה • "יהודי משכמו ומעלה שמסר את נפשו למען תושבי המושב"

הרב חסן ז"ל על רקע זירת האירוע באכזיב. צילום: דוברות מד"א
הרב חסן ז"ל על רקע זירת האירוע באכזיב. צילום: דוברות מד"א

טרגדיה קשה בצפון: הרב הצעיר רבי יוסף חיים חסן זצ"ל, רבו של קיבוץ גשר הזיו, טבע למוות בחוף אכזיב צפונית לנהריה.

הבוקר (ב') סמוך לשעה 8:50 התקבל דיווח על אדם שטבע בחוף, לצוותי מד"א שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו.

"מדובר בחוף סלעי עם דרכי גישה קשות מאוד", סיפר פאראמדיק מד"א צבי זינגר שהגיע למקום. "שוטרים חילצו אותו אלינו לקו החוף כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הוא היה ללא רוח חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה רצתה תחילה לבקש נתיחה, אך מפקד זק"א צפון סגן ניצב אנשיל פרידמן רב משטרת מחוז צפון פעל למנוע את הנתיחה מול המשטרה. ממשטרת מחוז חוף נמסר כי בשלב זה לא מסתמן חשד לפלילים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר כאמור ברב יוסף חיים חסן זצ"ל, הרב של קיבוץ גשר הזיו, שירד הבוקר לטבול בחוף לפני התפילה ולאחר שנסחף במים הוא השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 40 בלבד.

הרב חסן ז"ל נולד בבני ברק בעשרה בטבת תשל"ו לאביו רבי אברהם חסן זצ"ל, שנרצח במקסיקו לפני מספר שנים, ולאמו מרת שרה שתחי' מבני ברק. בשמחת הברית שנחגגה לו נקרא על שם ה'בן איש חי' זיע"א.

בבחרותו למד בישיבת מיר בירושלים, ולאחר נישואיו עם רעייתו רינה ילידת מנצ'סטר - עברו בני הזוכ להתגורר בצפון. מאוחר יותר מונה לשמש כרב הקיבוץ המתחדש גשר הזיו בגליל המערבי, צפונית לעיר נהריה. גשר הזיו הוא היישוב היהודי הגדול ביותר במועצה האזורית מטה אשר.


כל חייו הרביץ תורה ומסר שיעורים לבני הקיבוץ וכן ביישובים סמוכים. מכריו אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "כל מטרתו הייתה להפיץ את אור היהדות. הוא יהודי משכמו ומעלה שמסר את נפשו למען תושבי המושב, במשך למעלה מעשר שנים".

"לצערנו הרב זצ"ל לא הותיר אחריו זרע של קיימא, והציבור נקרא ללמוד משניות לזכרו של רבי יוסף חיים בן רבי אברהם".

מסע ההלוויה ייערך ככל הנראה לקראת הערב בפתח תקוה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב יוסף חיים חסן אכזיב טביעה גזר הזיו נהריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד