י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ניצחון לרבנות: תעודת כשרות תחייב פיקוח

'נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת היתה כוונתי' - כך נפתחת הכרעתו של השופט סולברג, שמונעת מבעלי עסק להציב תעודות כשרות אלטרנטיביות

ניצחון לרבנות: תעודת כשרות תחייב פיקוח

ניצחון של הרבנות בבג"צ: בעל עסק יוכל להציג את עצמו ככשר רק אם יקבל תעודה מהרבנות, ולא יתאפשר מתן תעודות כשרות אלטרנטיביות.

מדובר במכה קשה לכשרות האלטרנטיבית ומיזם מצב של 'כשר ללא תעודה'. בכך, בעל עסק לא יוכל להציג את עצמו ככשר בלי תעודה מהרבנות.

"כל מצג כשרותי בכתב, בין תוך שימוש במילים כשר ובין אם לאו, אלא אם ניתנה לו תעודת הכשר מטעם הגורם המוסמך". נכתב בפסק.

השופט נועם סולברג פתח את פסק הדין בציטוט מרבי נחמן מברסלב: 'נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת היתה כוונתי'.

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו שיבח את ההחלטה של בג"ץ ואמר כי "ישנה מערכת כשרות ממלכתית שתפקידה להעניק את "תו התקן" לכשרות המזון. כל החלטה שהייתה מאפשרת מתן תעודות הכשר אלטרנטיביות, שבחלקן אף פיקטיביות, הייתה מובילה להטעייה קשה כלפי הציבור הרחב ואני מברך על כך שהדבר נמנע".

כבר בזמנו פנה הרב לאו ליועץ המשפטי יהודה ויינשטיין והצר על עמדתו בהטעיה החמורה בסוגיה של שומרי הכשרות בישראל.

הר אהרון ליבוביץ, מייסד השגחה פרטית וחבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת ירושלמים מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "על אף החלטת בג"צ הבוקר 'השגחה פרטית' לא הולכת לשום מקום, להיפך, אנחנו ממשיכים לספק כשרות איכותית לציבור שאיבד כל אמון ברבנות. אנחנו לומדים כעת את הפסיקה ונערכים להמשך פעילות ולצמיחה מוגברת. גם שופטי בית המשפט העליון מעידים על כשלים חמורים במערך הכשרות של הרבנות, ולכן תלו את פסיקתם לשנתיים. כגוף המקצועי והערכי ביותר בארץ בתחום הכשרות לא נפקיר את הציבור בידי הרבנות, ונמשיך לספק שירותי כשרות איכותיים לאזרחי ישראל".
הרבנות הראשית בעל עסק בגץ תעודות כשרות רבי נחמן מברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד