כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אבי הפעוט אליה וינגוט ז"ל: "למה אין תו תקן לכיסא תינוק"

יצחק ואודיה וינגוט, הוריו של אליה ז"ל שנספה בטרגדיה באשדוד בשבוע שעבר, השתתפו בדיון שיזם יו"ר ועדת המדע ח"כ אורי מקלב, במטרה למנוע מקרי שכחה של ילדים ברכב

האבא יצחק וינגוט בוועדה היום. צילום: הדס פרוש- פלאש 90
האבא יצחק וינגוט בוועדה היום. צילום: הדס פרוש- פלאש 90

בעקבות האסון באשדוד בשבוע שעבר: במסגרת דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה בנושא פתרונות טכנולוגיים לשכחת ילדים ברכב שהתקיים היום (ב), נשא דברים יצחק וינגוט, אביו של הפעוט אליה וינגוט ז"ל שנפטר ברכב המשפחה באשדוד.

מדובר בדיון דחוף שיזם יו"ר הוועדה חה"כ אורי מקלב עם מפתחי טכנולוגיות למניעת שכחת ילדים ברכב, אליו הוזמנו הורי הפעוט אליה וינגוט ז"ל.

האבא אמר: "אני בנאדם פשוט. לכל דבר היום יש תזכורת, לתנור שמפעיל עוגה, לחגורה באוטו. הילד הזה הוא אהבת חיי, לא חשבתי שזה יקרה, שכחתי אורות דולקים ויש תזכורת וזה בחיים לא קורה. אני שואל את עצמי למה אין תו תקן לכיסא תינוק שיחייב התרעה?"



"אני מבקש שיחויב תו תקן בחוק, זו המטרה שבאתי לשמה. יש הרבה היסחי דעת היום. זה כל מה שרציתי, שאף אחד לא יצטרך להרגיש את הצער שאני מרגיש".

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר בדיון: "אנחנו אתכם, לא יודעים כיצד לנחם אבל אנחנו מחזקים אתכם. איחדתם את עם ישראל. חברות הרכב דורשות רכיבים כשזה קשור לנזק שלהם, אבל שזה מגיע לנפש לא תמיד פועלים".

מקלב הקשה: "כמה מכוניות שווה ילד בן שנה וחצי? אנחנו מתחייבים לעשות את זה. כל אדם צריך לקבוע את העוגנים שלו אבל המערכת גם צריכה לעשות זאת".
האסון באשדוד תינוק אליה וינגוט אורי מקלב ועדת המדע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד