י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"פייסבוק מסירה 70% מהתכנים המסיתים, לבקשת ישראל"

פייסבוק, טוויטר וגוגל מסירות 70% מהתכנים הפוגעניים, בהתאם לבקשת משרד המשפטים – כך אמרה היום שרת המשפטים איילת שקד

.
.



פייסבוק, טוויטר וגוגל מסירות 70% מהתכנים הפוגעניים, בהתאם לבקשת משרד המשפטים – כך אמרה היום שרת המשפטים איילת שקד במסיבת עיתונאים שערכה בהנוגריה. שקד השתתפה בכנס למלחמה בהסתה ובשיימינג ברשת שיזם שר המשפטים ההונגרי, לאסלו טרוצ'אני.

"רק לפני כמה חודשים היה גל של טרור של דקירות וסכינאות ברחובות ישראל בעקרבות הסתה חמורה ברשת בעיקר על ידי גורמים מהרשות הפלסטינית", אמרה. "כאשר ההסתה ברשת ירדה גם כמות הפיגועים ירדה, והיום כשההסתה הרבה פחות קשה אין פיגועים. אנחנו רואים קשר ישיר בין ההסתה ברשת, הסתה אנטישמית, הסתה שקרית לבין פעולות אלימות ברחובות".

שקד הוסיפה כי, "ישראל פועלת מול גוגל, פייסבוק, טוויטר, כדי להסיר תכנים מסיתים. יש לנו הצלחה – כ- 70% מהבקשות מטופלות, ותכנים מסיתים שקוראים למוות, אלימות ורצח – מוסרים מהרשת. מאוד חשוב לקיים שיתוף פעולה בין השרים. אני פועלת לשיתוף פעולה בין כל אירופה, אוסטרליה וארצות הברית, כדי שכולנו יחד נעבוד בצורה מסודרת מול החברות הגדולות והספקיות".

בהתייחסה לטיפול המשפטי בהסתה, סיפרה שקד: "למרות הקושי לאזן בין חופש הביטוי לבין הצורך לטפל בהסתה, מדינת ישראל מגישה פעם בשבוע כתב אישום על הסתה נגד אזרחים שמסיתים, בין אם הסיתו נגד ערבים ובין אם הסיתו נגד יהודים. זה צעד חשוב, גם כצעד הרתעתי".
הסתה ברשת פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד