י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לקראת סערה בינלאומית: אושרה הבנייה בשכונת רמת שלמה

לאחר 6 שנות הקפאה, ולמרות התנגדות לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישרה הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים, בניית 82 יחידות דיור, בשכונת רמת שלמה שבצפון ירושלים • העירייה: "לא תהיה הקפאת בנייה בבירה"

שכונת רמת שלמה, צילום: פלאש90
שכונת רמת שלמה, צילום: פלאש90

האם ישראל עומדת לספוג שוב נזיפה בינלאומית בגלל רמת שלמה? הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה מתן היתרי בנייה ל-82 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שבצפון ירושלים.

כפי שדווח בזמנו ב'בחדרי חרדים', בשנת 2010, אושרה תוכנית לבניית יחידות דיור בשכונה הצפופה, היה זה בדיוק בעת שסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקר בישראל, והמימשל האמריקני ראה באישור פגיעה בכבודו. נתניהו נאלץ להקפיא את התוכנית כדי לפייס את הנשיא האמריקני ברק אובמה.

כפי שטוען ערוץ 2, התוכנית הוקפאה ולא הועלתה שוב לדיון, בשל לחצים מצד לשכת ראש הממשלה אך עתה, וכפי הנראה ללא ידיעת הממשלה, שבה הוועידה ואישרה את התוכנית.

יו"ר הוועדה אף הצהיר לערוץ 2, כי "אין לי עניין להקפיא תכניות בנייה בירושלים, וזו רק סנונית ראשונה. יש עוד כמה תכניות שיובאו לאישור, בין אם הממשלה תסכים לכך ובין אם לא".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הבנייה בירושלים היא הכרחית, חשובה ותימשך בכל הכוח והעוצמה. עיריית ירושלים מקדמת בעיר בנייה לערבים ויהודים כאחד. אפליה על פי דת, גזע ומין אינה חוקית באף מדינה נאורה אחרת, ולכן העירייה לא תתן את ידה להקפאת בנייה ליהודים בבירת ישראל".
רמת שלמה מזרח ירושלים בנייה ממשלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד