י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

עכשיו זה סופי: הילרי קלינטון היא המועמדת הדמקורטית לנשיאות

מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית כבר רשמה היסטוריה, כאשר לראשונה תתמודד אישה בראשות אחת המפלגות הגדולות לתפקיד הנשיא • קלינטון, שניצחה את סנדרס בפריימריז - תצטרך לגבור על המועמד הרפובליקני הפופולרי דונלד טראמפ

עכשיו זה סופי: הילרי קלינטון היא המועמדת הדמקורטית לנשיאות
ל

האישה הראשונה לשעבר, הסנאטורית מניו יורק ושרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון, היא האישה הראשונה שמתמודדת בראשות אחת המפלגות הגדולות לנשיאות ארצות הברית - זאת לאחר שהשיגה את מספר הצירים הדרוש לכך על מנת להבטיח את מועמדותה.

"זהו רגע היסטורי וחסר תקדים", אמרה קלינטון הלילה במהלך כנס בחירות בלוס אנג'לס, לאחר שהגיעה ל-2,383 הצירים כשניצחה בבחירות המקדימות בפורטו ריקו אתמול, ועם הצהרתם של צירים עצמאיים בשיחות עם סוכנות איי פי על כוונתם להצביע לה בוועידה בחודש יולי בפילדלפיה.

לקלינטון 1,812 צירים שבהם זכתה במהלך הבחירות המקדימות, ולפי ספירת אי-פי - 571 צירי-על הביעו בה תמיכה.

המתמודד המפתיע והעיקש מול קלינטון היה הסנאטור היהודי המבוגר ברני סנדרס, שלא נכנע עד לרגע האחרון. הוא הבטיח להיגרר עם קלינטון עד לוועידה בפילדלפיה, אך כעת זה נראה שאפסו סיכוייו ולא יהיה לו אלא לפרוש. דוברו של סנדרס, מייקל בריגס, אמר למרות זאת כי עתה "העבודה היא שכנוע צירי העל, בכך שהסנאטור מוורמונט הוא המועמד החזק מול דולנד טראמפ".

הלילה ייערכו בחירות מקדימות בעוד שש מדינות בארה"ב - אך גם אם קלינטון תפסיד בהם בפער גדול, זה לא יפריע לה להבטיח את מקומה כמועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית.
הבית הלבן קלינטון ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד