י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

ענק הנדל"ן החרדי, המנזר והמשקיע האמריקני

איש העסקים אלי קליין שכנע איש עסקים להיכנס להשקעת ענק בקרקע של מנזר בבית שמש • אלא שאז העניינים הסתבכו ואיש העסקים תבע את כספו מהנאמן - עורך דינו של ראש הממשלה נתניהו

ענק הנדל"ן החרדי, המנזר והמשקיע האמריקני
נדלן בניה דיור צילום: באדיבות המצלם



אלי קליין איש עסקים ונדל"ן חרדי, מצוי בעיצומו של הליך משפטי מול איש העסקים האמריקני חיים באב"ד הטוען כי 6.1 מיליון דולר הוצאו ממנו שלא בצדק, ותובע אותם מעורך הדין דוד שימרון אצלו הם מופקדים בנאמנות.



הסיפור נוגע לקרקעות בעיר בית שמש, השייכים למנזר נוצרי. באב"ד שוכנע על ידי אלי קליין, המחזיק בחברת "אקה בניין ופיתוח" להפקיד את הכסף על מנת לרכוש את הקרקע, מה שלא יצא לפועל - בגלל מחלוקות משפטיות על הקרקע מול משקיעה אחרת, חברת "קדמת עדן".

באב"ד טוען בשיחה עם "גלובס" כי הוא הוטעה פעמיים - ראשית על ידי איש העסקים אלי קליין, שהבטיח לו כי מדובר ברכישת קרקע והסתיר ממנו שהמנזר של "המסדר הסלסיאני של דון בוסקו" מנהל מו"מ רק על חכירה ל-196 שנים, ושנית על ידי עו"ד שמרון שהסתיר את מעורבות החברה הנוספת, לדבריו בגלל שכר הטרחה המוגדל בך 50 מיליון שמובטח לו על ידי החוכר - אלי קליין.

לטענתו של עו"ד שרמון אין לו שיח ושיג עם באב"ד, והכסף הופקד אצלו על ידי החברה שבבעלות קליין ולא על ידי באב"ד.

בעקבות בקשתו של באב"ד, הוציא בית המשפט הוראה לעו"ד שמרון שלא לעשות שינוי בכספים עד לבירור הבקשה - אך חייב את באב"ד להפקיד 100 אלף ש"ח, באם קליין או שמרון יינזקו מהצו, אם תידחה בקשתו של באב"ד.

חברת "אקה בניין ופתוח"מסרה באמעות ממשרד עמית-פולק-מטלון ושות' הגיבה: "הטענות שהועלו הזויות ושקריות הן. הנושא מצוי בהליך משפטי, ותגובה מפורטת תימסר לבית המשפט בימים הקרובים".
אלי קליין דוד שמרון מנזר בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד