כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סדן מתגונן: לא היו דברים מעולם. מנסים לסכסך אותי עם "הדוסים"

הסערה הציבורית שפרצה לאחר התבטאותו הגזענית של יו"ר חדשות 10 החדש רמי סדן, מסרבת להירגע: לאחר הגינוי הנמרץ של דרעי, ההתנערות של עיתונאי הערוץ והאיום של גואטה - סדן עצמו מנסה להסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'

רמי סדן, צילום מתוך יוטיוב
רמי סדן, צילום מתוך יוטיוב

 

רמי סדן מגיב לסערה: לאחר שנחשף הבוקר (ג') כי רמי סדן, מי שמונה ליו"ר חדשות 10 החדש, התבטא בישיבת דירקטוריון הערוץ בה הציג את מועמדותו באמירה גזענית ומעוררת שנאה - הוא אומר ל'בחדרי חרדים' כי לא היו דברים מעולם, וכי מנסים לסכסך בינו לבין "הדוסים".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר סדן - "לא היו דברים מעולם, גורמים המודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בין הדוסים בכל מחיר. הדברים כלל לא נאמרו חבל לדון בהם.

"השם דרעי לא עלה מעולם בשום ישיבת דירקטוריון, הציבור הספרדי הוא ציבור יקר ואיכותי שבונה את הארץ במיטבה. השמאל לא יודע להכיל את זה שאני דתי נכנס לצמרת התקשורת, אני הדתי היחיד שבתוך הדירקטוריון".

במקביל, הודיע יו"ר איגוד העובדים בערוץ 10 מתן חודרוב כי הוא מתנצל על הדברים מעומק הלב. בשיחה עם סגן השר איציק כהן אמר חודורוב כי כל עיתונאי הערוץ מסתייגים מההתבטאות האומללה של רמי סדן נגד ש"ס, "לגזענות, התנשאות ואליטיזם אין מקום אצלנו".

בנוסף, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ בן צור הגיב לדברים ואמר כי - "דבריו של סדן מעידים על בורות ושנאת חינם, לשמחתי בתקשורת הישראלית ובציבור כולו ישנם מספיק גורמים שיודעים להעריך ולהכיר בעשייה החברתית הרבה של התנועה ואנשיה".

 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בעקבות דברי הגזענות החריפים, הגיב השר ויו״ר ש״ס אריה דרעי לדברים - "בישראל בזים לציבור המזרחי. לא נעבור על כך לסדר היום".

בנוסף, בעקבות הדברים שיגר ח״כ יגאל גואטה הודעה לח״כ דוד ביטן - ״ידידי יו״ר הקואליציה. נוכח דברי הבלע והשנאה מתבקש שעד מחר יוזמן מר רמי סדן לשימוע אצל שר התקשורת. ככל וזה לא יקרה מציע שלא תספרו אותי בהצבעות, אני בשדרות... אצל מסעודה״.

סגן שר האוצר חה"כ יצחק כהן הגיב "הדברים המזעזעים שצוטטו בשם רמי סדן, יו״ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10, חמורים ביותר, ומגונים. מדובר בהתבטאויות גזעניות ומתנשאות שנאמרו נגד תנועה המייצגת מאות אלפי מצביעים המהווים למעלה ממיליון נפש בישראל".

"הדברים החשוכים נאמרו בישיבה שבה הציג סדן את השקפת עולמו בפני דירקטוריון חברת החדשות, מה שמחמיר עוד יותר את הדברים. שהדברים נאמרו לפני שבועיים ואף אחד מחברי הדירקטוריון לא פצה פה ולא מחה על הדברים החמורים. והרהיבו עוז ובחרו בו. מה שמלמד על האחריות המקצועית והפלורליזם החשיבתי של חברי הדירקטוריון. לאור זאת אני דורש מראש הממשלה שר התקשורת מדירקטוריון חדשות 10 להדיח לאלתר את הגזען,ולהתנצל בפני הציבור הגדול והיקר ויפה שעה אחת קודם ולבדוק את ההתנהלות של הדירקטוריון

אריה דרעי הגיב - "בישיבת דירקטוריון סגורה אנשים מרשים לעצמם להוציא את האמת, את האמת הכואבת. בישראל 2016 יש גזענות. בישראל 2016 בזים לציבור המזרחי. בישראל 2016 יש מי שמרשה לעצמו להתנשא על ציבור שלם שהא חלק ממדינת ישראל.

"מצביעי ש״ס אינם סרח עורף, מצביעי ש״ס הם מאות אלפים של מזרחיים שהחליטו להתאגד ולהרים את ראשם כדי למגר מן העולם תופעות כמו רמי סדן. אנחנו כאן בשביל להישאר, אנחנו כאן בשביל לומר לאנשים כאלה שבישראל 2016 לא נעבור לסדר היום על התבטאויות כאלה. לא בפומבי ולא בישיבת דירקטוריון סגורה".

אריה דרעי הוסיף ואמר כי - "אני קורא לראש הממשלה המכהן גם כשר התקשורת, לחברי הממשלה ולחברי הכנסת להשמיע את קולם. לכל אנשי התקשורת מכל כלי התקשורת להתעלות מעל אינטרסים אישיים ולגנות את הגזענות הזו בכל פה, אסור לשתוק! היום זה נגד המזרחיים ונגד המסעודות משדרות ומחר זה יהיה נגד ציבורים אחרים. התקפה בזויה כזו נגד ציבור שלם רק בשל מוצאו, לא יכולה לעבור לסדר היום בשום צורה".

כזכור, הבוקר נחשף כי רמי סדן, מי שמונה ליו"ר חדשות 10 החדש, התבטא בישיבת דירקטוריון הערוץ בה הציג את מועמדותו באמירה גזענית ומעוררת שנאה - "אני שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי". על פי חשיפתו של גידי וייץ ב'הארץ' אמר סדן כי "בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש״ס, למסעודה משדרות".

רמי סדן אריה דרעי ערוץ 10 סערה גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד