י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שדדו חצי מיליון שקלים מכספי טיסות לאומן וייכלאו ל-5 עד 9 שנים

תשעה חודשים לאחר שאב ובנו שדדו את כספי הטיסות לאומן - למעלה מחצי מליון ש"ח, הושתו עליהם 5-9 שנות מאסר

שדדו חצי מיליון שקלים מכספי טיסות לאומן וייכלאו ל-5 עד 9 שנים
צילום ארכיון: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

תשעה חודשים לאחר ששדדו סוכנות נסיעות 'רביבוס' בבני ברק, בית המשפט גזר 5 עד 9 שנות מאסר על אב ובנו שביצעו את השוד כעשרה ימים לפני ראש השנה.

השופט דוד רוזן מבית משפט המחוזי בתל אביב גזר את דינם של אברהם אפשטיין ואושר אפשטיין מבקעת אונו, אב ובנו, והטיל עליהם 9 שנות מאסר בפועל ו-5 שנות מאסר בפועל. בנוסף, נגזרו על כל אחד מהם שנתיים מאסר על תנאי ופיצוי לסוכנות הנסיעות בסך 280,000 ש"ח. השניים הורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע, שוד בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות והשמדת ראיה. הבן ביצע את המעשים תוך שהוא מפר תנאי מעצר בית, ולפיכך הורשע גם בהפרת הוראה חוקית.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפי תשעה חודשים שדדו השניים את סוכנות הנסיעות 'רביבוס' ברחוב שלמה במלך בבני ברק. השניים הגיעו למקום באמצעות אופניים חשמליים, האב אברהם (44) נכנס לסוכנות הנסיעות כשהוא אוחז בסכין יפנית, באמצעותה חתך ופצע את בעל סוכנות הנסיעות כבן 40 בפניו, בצווארו ובידו.

בשלב זה, נטל הבן אושר (20) את תיקו של בעל המקום ובו סכומי כסף במזומן בשווי של למעלה מחצי מיליון ש"ח ונמלט מהסוכנות. אותה עת המתין אושר לאביו, וכשיצא מהסוכנות עם השלל, נמלטו השניים מהמקום עם האופניים החשמליים. בהמשך, שרפו בגדים ומסמכים שהיו בתוך התיק.

יום למחרת יום כיפור נעצרו השניים על ידי צוות חקירה מיוחד במשטרת מרחב דן בראשותו של רפ"ק קובי גטניו.

ביהמ"ש קבע כי "..אין צריך לומר, מעשיהם של הנאשמים פגעו פגיעה קשה בערכים חברתיים אחדים, ובראשם הפגיעה בשלמות הגוף והרכוש. על אלה העבירות הנלוות לליבת מעשה השוד, משמע העבירות בנשק קר, והמעשים שנעשו להסתרת מעשי העבירה לאחר שזו נעברה, והפגיעה החברתית הנגזרת מה... על בתי המשפט להעביר מסר מרתיע לכל מי שבוחר להשיג רווח 'קל' בדרך עבריינית תוך פגיעה בחפים מפשע. משכך, הרתעה זו צריכה לכלול מאסר בפועל, לתקופה משמעותית..".

"....מעשיהם של הנאשמים חמורים ביותר. מדובר בנאשמים שנושאים עמם סכנה לסביבתם. מדובר בנאשמים שעונשי מאסר שהושתו עליהם בעבר לא הטילו בלבם מורא. בית המשפט מצווה לומר את דברו. שומה על בית המשפט להטיל עונש שיהא בו כדי להגן על הציבור ולהרתיע הנאשמים ועבריינים אחרים כמותם.

"שימוש בסכין כלפי אדם הינו מעשה נוראי. שימוש בסכין כלפי אדם לצורך ביצוע שוד הינו מעשה חמור שבעתיים, מעשה שיש לעקרו משורש. התנהגות הנאשמים מתווספת כחוליה אל שרשרת ארוכה מאוד של מעשי אלימות במדינה. האלימות הפכה לתופעה חברתית חמורה והשילוב שבין התופעה לבין הרצון להתעשרות קלה, הוא קרקע הצמיחה של עבירות מן הסוג שהנאשמים הורשעו בהן. הנאשם 1 היה הרוח החיה בשוד, ואף דרדר לכך את בנו שניסה- כך על פי ההגנה- טרם מעצרו לראשונה בחייו, חיות חיים נורמטיביים".

שוד בבני ברק טיסות לאומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד