כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

משבר קואליציוני? ש"ס דורשת לפטר את רמי סדן לאלתר: "לא מחויבים להצבעות"

מתגבר הלחץ לבטל את מינויו של רמי סדן ליו"ר חדשות 10 לאחר שנחשפו דבריו הגזעניים - בש"ס מודיעים כי הם לא מחויבים לקואליציה • גם היריב לפיד הצטרף - "מגנים בחריפות את ההתבטאות הגזענית, המסיתה ורוויית השנאה"

אריה דרעי, צילום: ליאור מזרחי, פלאש90
אריה דרעי, צילום: ליאור מזרחי, פלאש90

תנועת ש"ס דורשת מראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לפטר מיידית את רמי סדן שנבחר אתמול ליו"ר דריקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10, בעקבות דבריו הגזעניים. "כל עוד שדבר זה לא יבוצע חברי הכנסת של התנועה יצביעו במליאת הכנסת כראות עיניהם הציבור המזרחי מפסיק לשתוק" אמרו בש"ס.

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן גינה גם הוא - "אני מגנה את הדברים המיוחסים למר רמי סדן בגנות ציבור גדול וחשוב כרבבות אנשי תנועת ש״ס והעומד בראשה, ידידי השר אריה מכלוף דרעי. הדבקת כינויי גנאי כלפי ציבור שלם היא תופעה מסוכנת הגורמת להסתה ושיסוי בין הציבורים.

"עלינו למנוע זאת ואף מחובתנו לפעול לקירוב בעם. תרומתו של השר דרעי לעם ישראל ועשייתו הקדושה למען עולם התורה אינם זקוקים להוכחה ואני מחזק את ידיו, נגד דברי בלע לרעתו. ראוי ונדרש ממר סדן לחזור בו מהדברים החמורים המיוחסים לו, שאין מקומם בחברה מתוקנת ואחראית".

כזכור, הבוקר נחשף כי רמי סדן, מי שמונה ליו"ר חדשות 10 החדש, התבטא בישיבת דירקטוריון הערוץ בה הציג את מועמדותו באמירה גזענית ומעוררת שנאה. על פי חשיפתו של גידי וייץ ב'הארץ' אמר סדן כי "בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש״ס, למסעודה משדרות".

בנוסף, הגיע לידי אתר בחדרי חרדים צילום מסך מדף הפייסבוק של סדן בו הוא מביע את דעתו נגד אחד הרבנים הבולטים ביותר בציונות הדתית.

נשיא ישיבת הר-מור הרב צבי ישראל טאו, אמר בשיעורו לפני יותר מחודש כי "מי שיש לו סמארטפון שלא יבוא לשיעור שלי". איש היח"צ הדתי פנחם וולף שיתף את דבריו של הרב טאו וכתב בזלזול מה: "סבבה, לא אגיע". סדן, שיתף את הפוסט בתמיכה מופגנת בזלזול של וולף.

גם בסיעת יש עתיד התנערו מהדברים ושיגרו הודעה בה מכתב - "מגנים בחריפות את ההתבטאות הגזענית, המסיתה ורווית השנאה של יו"ר חדשות 10 החדש רמי סדן. לא יכול להיות שאדם אשר מחזיק בתפקיד מנהל מערכת חדשות מרכזית במדינה דמוקרטית יתבטא בצורה כזאת נגד אף אדם ואף ארגון או מפלגה ומצביעיה.

"אנחנו קוראים לסדן לחזור בו מדבריו ולהתנצל בפני מצביעי ש"ס, חברי הסיעה והעומד בראשה. אמירות מסוג זה מקצינות את השסעים ההולכים וגוברים בחודשים האחרונים בחברה הישראלית ואין להן מקום במדינה שמכבדת את כל אזרחיה. צריך להפסיק עם זה. אפשר לא להסכים, אפשר לבקר התנהלות, אבל אסור להשתמש במילות פוגעניות וארסיות שרק מגבירות את השסעים, בטח כאשר הן באות ממנהל בחברת חדשות שיש לו תפקיד מרכזי בהעברת התכנים בהם צופים אזרחי ישראל"
רמי סדן אריה דרעי שס דרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד