י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שנה וחצי מאסר לחרדי שהעלה לרשת את "אגרון"

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והשית על הצעיר עונש מאסר חמור; בפרשה מורשע נוסף שטרם נגזר דינו

תוכנת אגרון, צילום אילוסטרציה: פלאש90
תוכנת אגרון, צילום אילוסטרציה: פלאש90 צילום: נתי שוחט, פלאש90

כחמש שנים לאחר שנחשפה פרשת 'אגרון' - מאגר המידע של מרשם האוכלוסין, בית המשפט גזר שנה וחצי של מאסר על צעיר חרדי שהורשע בפרשה.

בית משפט השלום בת"א גזר 18 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 100 אלף שקל על מאיר ליוור, שהודה והורשע בעבירות של פגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט בפרשת גניבת מרשם האוכלוסין של מדינת ישראל.

ליוור הודה שהקים אתר אינטרנט והפיץ באמצעותו קישורים שאיפשרו לראשונה גישה רחבה להורדת תוכנת ה"אגרון" שהכילה את נתונים ממרשם האוכלוסין בצורת מאגר מידע ממוחשב הכולל עשרות שדות נתונים על אודות כלל אזרחי ישראל, לרבות קטינים ואזרחים שנפטרו. מדובר בפגיעה בפרטיות בהיקף הנרחב ביותר שניתן להעלות על הדעת, שלה נלוות השלכות חמורות מאוד על הגנת המידע האישי של אזרחי מדינת ישראל, וכן השלכות כלכליות וביטחוניות ישירות ועקיפות.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', במסגרת הפרשה הורשעו שישה נאשמים בעבירות של פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות, כאשר ארבעה מהם כבר נשפטו ונידונו לעונשים של עבודות שירות ומאסר בפועל, כל אחד לפי חלקו בפרשה, ונאשם נוסף הורשע בבית המשפט וממתין לגזר דינו.

אחד מהנאשמים, אהרן חיים נידון לעשרה חודשי מאסר, שניים נוספים, אברהם אדם ומשה אליעזר מושקוביץ, נידונו ל-3 עד חמשה חודשי מאסר, שהומרו בעבודות שירות. על מורשע נוסף מבני ברק נגזרו חמישה חודשי עבודות שירות.

ליוור הוא שהעלה את הקישורים לתוכנת האגרון ביוני 2007 לרשת וגרם להפצתה הרחבה בארץ ובעולם. הוא אף צירף לקישורים מדריך למשתמש וקרא לציבור להוריד את התוכנה ואת כל המידע אודות אזרחי המדינה. את כל זאת עשה תחת פרטים כוזבים (כינה עצמו "ארי") ותוך שימוש באמצעים טכנולוגיים להסוואת זהותו. במסגרת הפרשה, הוצא ממשרד הרווחה שלא כדין גם מאגר האימוץ של מדינת ישראל.

השופטת הדסה נאור קיבלה את עמדת הפרקליטות, לפיה עונשי המאסר שייגזרו על ליוור בגין כל אחת משתי העבירות – פגיעה בפרטיות (ריבוי עבירות) ושיבוש מהלכי משפט – ירוצו במצטבר זה לזה, משום שמדובר במעשים נפרדים ובערכים מוגנים אחרים.

ראש רמו"ט, עו"ד אלון בכר, אמר בתגובה לגזר הדין: "הנאשם ליוור היה שותף לגניבת מידע אישי רגיש ביותר ובהיקף נרחב. הנאשם הפיץ את המידע ברשת, תוך שהוא פועל במסווה ומטשטש את עקבותיו ומבצע עבירות חמורות ביותר בתחום הפרטיות של אזרחי ישראל. החקירה המאומצת שניהלה רמו"ט הוכיחה, כי אכיפה מתוחכמת ניתנת לביצוע גם במרחב האינטרנטי, אף ללא קצה חוט משמעותי.

"שליחתו של ליוור אל מאחורי סורג ובריח משקפת את חומרת המעשים והעבירות מסוג זה. בית המשפט שב והזכיר כי הפרטיות הינה ערך יסוד, ודחה מכל וכל את טענת ההגנה, לפיה בעולם המודרני הגנת הפרטיות אינה חשובה כבעבר בהדגישו כי זכותו של אדם לוותר על פרטיותו אולם אסור לצד שלישי לפגוע בפרטיותו ללא הסכמתו".
אגרון הפצת אגרון תוכנת משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד