ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

פרשת השוטר ששלף אקדח על מפגינים: אברכים זומנו להעיד במח"ש

שבוע לאחר שהוגשה תלונה מפורטת למח"ש על התנהלות השוטרים באלימות נגד מפגינים חרדים, במסגרתה שלף אחד השוטרים אקדח ואיים עליהם - זומנו כמה אברכים למסור עדות בנושא

פרשת השוטר ששלף אקדח על מפגינים: אברכים זומנו להעיד במח"ש

האברכים שאויימו על ידי שוטרים בהפגנה בירושלים בנשק שלוף, זומנו למחלקה לחקירת שוטרים למתן עדות על המקרה החמור.

שבוע לאחר הגשת התלונה למח"ש נגד שוטרים שתועדו מכים חרדים ללא סיבה לכאורה, ונגד שוטר שצולם בוידאו כשהוא מכוון נשק לעבר מפגינים, ארבעת החרדים המתלוננים, זומנו על ידי המחלקה לחקירת שוטרים למתן תלונה מחר ומחרתיים. זאת, בעקבות המכתב המפורט והתצהירים שנשלחו למח"ש על ידי עו"ד נדב גדליהו.

ארבעת המתלוננים הם שמעון שטרן בן 51, שלום יעקב פרידמן בן 46, יהודה דוד גולדברגר בן 38 ושמואל יצחק וייסשטיין בן 22, כולם תושבי ירושלים.

תיעוד שליפת הנשק שפורסם בערוץ 2

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', שוטר משמר הגבול שתועד מוציא נשק ומכוון אותו לעבר מפגינים חרדים בירושלים, נחקר במחלקה לחקירת שוטרים, כך גם שוטר מג"ב נוסף שתועד מכה באגרוף את אחד המפגינים.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במהלך ההפגנה שנערכה בשדרות בר-לב בירושלים נגד גיוס בני ישיבות ונגד מעצרו של 'אסיר אילת', ירדו עשרות מפגינים לכביש וחסמו אותו. כוחות משטרה שהגיעו למקום כדי להעלות אותם למדרכות - "התפרעו בלי שום רסן, תוך איום בנשק חם על מפגינים שעומדים על המדרכה", כפי שסיפר אחד המפגינים.

במכתב התלונה שהגישו למח"ש ולמבקר המדינה נכתב כי במסגרת פיזור המפגינים "שלף שוטר מג"ב אקדח, דרך אותו וכיוונו לעבר המפגינים, אזרחי המדינה, שעמדו במקום והיו לא חמושים (כולל על מפגין מנוטרל אשר שכב על המדרכה). במקביל, שוטר הכה מפגין אשר שכב על הרצפה באופן חסר-פרופורציות; ואף המשיכו להתעלל במפגין בניידת. שוטרי המג"ב וכלל השוטרים שהיו מעורבים באירוע סירבו להזדהות ולא ענדו תג זיהוי כנדרש".

עורך הדין נדב גדליהו המליץ למח"ש לבחון האם חלק מהנהלים הפנימיים "הלא-רשמיים" לפיזור הפגנות כוללות מציאת 'קורבן' - "זאת אומרת, מהתנהלות שוטרי המג"ב באירוע נראה כי חתרו לביצוע מעצר רנדומלי של אחד הנוכחים ללא קשר למעשיו, כל זאת על-מנת להשרות את עליונות השוטרים על פני האזרחים".
שוטר אלים המחלקה לחקירת שוטרים עדות אקדח איום בנשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד