י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סופית: בית המשפט המחוזי בניו יורק לא אישר הקלות בתנאי השחרור של פולארד

המרגל הישראלי ששוחרר בתנאים מגבילים ייאלץ להמשיך להסתובב באזור מוגבל כשהוא אזוק באזיק אלקטרוני ולהתקשות במציאת עבודה

פולארד
פולארד

קאתרין פורסט, שופטת בית המשפט המחוזי בניו יורק, קבעה אתמול (ב) כי תנאי שחרורו הנוקשים של ג'ונתן פולארד יישארו בעינם. השופטת אמרה את הדברים בדיון שנערך אתמול בבית המשפט, בבקשתם של עורכי דינו של פולארד, להקל בתנאי השחרור המחמירים שקיבל.

השופטת אמרה כי המדינה עומדת להעביר לבית המשפט, מסמכים סודיים בעניינו של פולארד - מסמכים שעורכי דינו של לא יורשו לעיין בהם, כדי שלא יוכלו לערער על ההחלטה. במקום זאת, בית המשפט יעביר לעורכי דינו של פולארד סיכום קצר של המסמכים הסודיים.

עורכי דינו של פולארד זעמו על ההחלטה האבסורדית שלא לאפשר להם לעיין במסמכים הסודיים. "מדובר בהתנהגות דומה לזו של הקומוניסטים ברוסיה", אמר אחד מהם.

פולארד, כיום בן 61, נעצר ב-21 בנובמבר 1985 בוושינגטון, לאחר שנתפס מעביר אלפי מסמכים מסווגים ממחלקת המודיעין של הצי האמריקני לידי מפעילו הישראלי. פולארד נשפט למאסר עולם, ועל אף פניותיה הרבות של ממשלות ישראל לדורותיה לארצות הברית, מעולם לא זכה לחנינה. הוא שוחרר אחרי 30 שנה בכלא הפדראלי בצפון קרוליינה, בתנאי שחרור מגבילים ביותר, ובין השאר הוא חייב להיות בביתו משבע בערב עד שבע בבוקר - כולל שבתות וחגים, דבר שאינו מאפשר לו להתפלל במנין, עליו ללבוש אזיק אלקטרוני במשך כל שעות היום והלילה, דבר שגורם לו לחלל שבת, שכן את האזיק האלקטרוני חייב פולארד להטעין במהלך השבת, דבר שהוא אסור על פי ההלכה.

בנוסף, פולארד מתקשה למצוא עבודה מאחר ותנאי שחרורו מאפשרים למשטרה לעקוב אחרי מערכת המיחשוב במשרד שבו פולארד עובד. מלבד זאת אסור לפולארד להתקרב לשגרירויות שונות או לשדות התעופה בעיר, וכן הוא הוגבל מלנוע ברחבי ניו יורק מלבד הרדיוס של אזור מגוריו.
יונתן פולארד תנאי שחרור בית משפט הקלות מסמכים סודיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד