כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

'אני מאמין' עם הרבי מקרעטשניף באושוויץ • צפו

מסע מיוחד במזרח אירופה, של נגידי קרעטשניף - בראשות האדמו"ר • המסע נפתח בהונגריה והמשיך לפולין ואוקראינה

'אני מאמין' עם הרבי מקרעטשניף  באושוויץ • צפו

נגידי וחסידי קרעטשניף, השתתפו במסע "זכרון אבותינו" בראשו, עמד האדמו"ר מקרעטשניף.

המסע אורגן על ידי מוסדות קרעטשניף עבור תורמי המוסדות בלמעלה מ-6000 שקל בשנה. לאות הוקרה מיוחד זכו חברי ועד הנאמנים המפרישים מהונם למעלה מ-12 אלף שקל בשנה.

המסע נפתח בעיר סיגעט במחוז מרמורש, בתפילה על ציונו של זקינו של האדמו"ר, בעל הייטב לב מסאטמר. בהמשך נאמר קדיש באנדרטה ממנו שוגרו אלפי יהודי סיגעט אל מחנה ההשמדה באושוויץ –בירקנאו 72 שנה קודם לכן, ובהם האדמו"ר הרה"ק רבי אליעזר זאב מקרעטשניף הי"ד.

משם המשיכה הפמליה לעיירה קרעטשניף, המרוחקת משם דקות בודדות, שם פקדו את ציונו של הרה"ק רבי מאיר מקרעטשניף זצ"ל. במקום נערך סיור לתומכי המוסדות, במשעולי העיירה.

לפנות בוקר הגיעה הפמליה לעיירה קרעסטיר בהונגריה לציונו של הרה"ק רבי ישעי'ה מקרעסטיר. בהמשך פקדו הנוכחים את ציונו של זקינו של האדמו"ר בעל הישמח משה באיעהל.

ביקור מרגש מיוחד התקיים באתר ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין, בסמוך לתאי הגזים בהם הועלה על המוקד בכ"ז אייר הרה"ק רבי אליעזר זאב מקרעטשניף זי"ע יחד עם בני קהילתו הקדושה ומיליונים מעמך בית ישראל. האדמו"ר שליט"א קרא קדיש ותפילת קל מלא רחמים, ובהמשך לא נותרה עין יבשה בעת שירת אני מאמין.



כן סיירו המשתתפים בציון הרמ"א בקראקא, בציונו של הרה"ק רבי ארון לייב ורבי מאיר מפרמישלאן, בציונו של בעל האור שבעת ימים הבעש"ט במעז'יבוז', וכן בציון בעל הקדושת לוי מברדיטשוב.

לשבת מיוחדת זכו תומכי המוסדות, בראשות האדמו"ר בעיירה ז'ירז'אני הסמוכה לז'יטומיר ואשר עומדת בנשיאות הרב שלמה וילהלהם. במוצאי שבת התקיימה ועידה לתומכי המוסדות בו הוענקה לחברי ועד הנאמנים של מוסדות קרעטשניף, הוקרה מיוחדת, ובראשם לעמודי התווך של המוסדות, הגר"ז פינשטיין ראש ישיבת עמלה של תורה, היו"ר הרב משה הלפרט, המנכ"ל הרב אליעזר יעקב ברגר והרב פנחס דוד הומינר.

לרגל המסע יצאו לאור קונטרסים וסידורי תפילה, והתקיימו במהלכו שיעורי דף היומי קבועים שנאמרו על ידי המג"ש שלוחא דרבנן הרב פנחס דוד הומינר.




















































































































































































קרעטשניף אני מאמין אושוויץ מסע זכרון אבותינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד