י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קיצוני ניסה לתלוש דגל במאה שערים, וקיבל מעדר בראש

תושב מאה שערים ניסה לתלוש דגל אותו תלו עובדים יהודים במבנה שבשיפוץ • התפתחה קטטה והאיש הוכה במעדר בראשו

קיצוני ניסה לתלוש דגל במאה שערים, וקיבל מעדר בראש

בשכונת מאה שערים בירושלים פרצה קטטה בשעות הצהרים (ג) בין פועלים יהודים לתושבי השכונה. אחד התושבים נפצע לאחר שהוכה במעדר, כך נודע ל'בחדרי'.

לדברי התושבים, הפועלים היהודים תלו דגל ישראל גדול ובולט, ולא נעתרו לבקשת תושבי השכונה להסירו. בשל כך התפתחה קטטה בין התושבים לפועלים.

הרב יהודה לייב דייטש, ראש כולל "בני ירושלים" ומחסידי תולדות אהרן נפצע קל בראשו והתפנה עצמאית לבית החולים.



"למעשה העובדים היהודים תלו כבר מספר פעמים דגל ישראל על בניין ברחוב חוני המעגל בשכונת מאה שערים שנמצא בבנייה", מספר ל'בחדרי' אהרן קרויס שנכח באירוע. "ביקשו מהם לא לפגוע ברגשות. העובדים במקום קיבלו את הדברים והסירו את הדגל.

"היום בצהרים הם תלו שוב את הדגל, ובשעה 13:45 עליתי יחד עם הרב יהודה לייב דייטש לקומה השלישית שם נתלה הדגל" . לדבריו, "עוד לפני שהרב הספיק לגעת בדגל, אחד העובדים שאל אותו למעשיו, ומשענה כי בא להוריד את הדגל, העובד שהחזיק בידו מעדר, חבט בראשו של הרב דייטש, תוך שהוא צועק 'תעוף מפה'".



הרב ירד לרחוב שם חש ברע. שכנים הזמינו אמבולנס ומשטרה למקום. הרב דייטש סירב להתפנות ונסע עצמאית לבית החולים, שם טופל ושוחרר.

"זה היה נס" אומר קרויס, "אם הרב לא היה עם כובע על הראש, הוא היה נפצע קשה". טרם ברור האם הרב דייטש יגיש תלונה במשטרה.

במאה שערים מיהרו לפרסם מודעה להתפלל לרפואתו, על אף שמצבו בסך הכל טוב. במודעה הם מפנים את האשמה בביטויים קיצוניים ומזעזעים ל'מתנחלים הארורים'.

עובר אורח סיפר ל'בחדרי' כי לאחר מקרה התקיפה, הגיעה קבוצה גדולה של קיצונים והחלו לרוץ אחרי הפועלים כשהם מחזיקים אבנים ובלוקים, אך איש לא נפגע.
מאה שערים דגל ישראל נטורי קרתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד