כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אבל בנתניה: רב העיר הספרדי הגאון הישיש רבי דוד שלוש זצ"ל

בגיל 96 שמאחוריו עשרות שנים של הרבצת תורה וחיבור ספרי הלכה רבים, השיב רבה של נתניה הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל את נשמתו ליוצרה - מסע ההלוויה מנתניה לירושלים

הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין
הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: אבל בעיר נתניה. הלילה (ד) לאחר חצות נפטר בבית החולים לניאדו בעיר, בשיבה טובה, הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל - רבה הספרדי של העיר במשך עשרות בשנים, כשהוא בן 96 בפטירתו, כך נמסר בדקות האחרונות ל'בחדרי חרדים'.

הרב שלוש זצ"ל נולד במרוקו בעשרה בטבת תר"פ, לאביו רבי יוסף שלוש זצ"ל, ששימש לימים כרב עדת המערבים בירושלים.

לאחר לימודיו בישיבת 'פורת יוסף', שם היה לאחד מבחירי התלמידים, נישא לרעייתו מרת דינה, בתו של הגאון רבי מאיר ועקנין זצ"ל אב"ד טבריה.

הוא נשלח על ידי הראשון לציון דאז, הגאון רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל, לשמש כרבה הראשי של העיר נתניה.

בשנת תשמ"ג נבחר לכהן כחבר במועצת הרבנות הראשית לישראל. בעיר נתניה שימש גם כרב בית הכנסת 'זכור לדוד' בשכונת משכנות זבולון בעיר.

בקיאותו בהלכה הייתה לשם דבר, במשך חייו חיבר עשרות ספרי פסיקה וחידושים, בהם נודע, בשל גישתו החריפה והחדשנית. בדרכו ההלכתית לא חשש לפסוק לעתים גם כדעת יחיד בסוגיות, כאשר הקו המנחה אותו הוא "כוח דהיתרא עדיף".

הרב שלוש זצ"ל דגל כל השנים, בשמירה על המסורת והמנהגים של כל עדה ועדה, ואף ביסס וחיזק את מנהגי עדת מרוקו שהוא נמנה עליה. לנושאים אלה הקדיש חלקים נרחבים מספריו "חמדה גנוזה".

בתקשורת התפרסם, לאחר שסירב לבקשה של זוג ספרדי להתחתן אצל רב אשכנזי, ובנוסף הביע את התנגדותו לדרישה שהעולים יעברו גיור לחומרה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך אחד מבניו, הרב יהודה שלוש, מכהן כרב שכונת משכנות זבולון בנתניה. חתנו הרב שמעון חדד נציג 'מרביצי התורה' ברשימת 'יהדות התורה' לכנסת.

מסע הלוויה יצא היום (ד') בשעה 12:00 בצהריים מבית מדרשו בנתניה ובשעה 16:00 אחר הצהריים מישיבת פורת יוסף בגאולה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב דוד שלוש נתניה אבל הלוויה רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד