י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מעיני הישועה אירח 100 פראמדיקים של מד"א

ביום שני התקיים במרכז הרפואי מעייני הישועה כנס מקצועי מיוחד לפאראמדיקים של מד"א ממרחבי איילון, דן וירקון • כ-100 פאראמדיקים התקבצו בבית חולים במסגרת התכנית השנתית של אגף הרפואה של מד"א במטרה לעדכן ולשמר את המקצועיות בתחום

מעיני הישועה אירח 100 פראמדיקים של מד"א

ביום שני התקיים במרכז הרפואי מעייני הישועה כנס מקצועי מיוחד בו השתתפו כ-100 פאראמדיקים ממרחבי איילון, דן, ירקון במד"א וגם חניכים שעוברים את הכשרתם לתפקיד בימים אלו, זאת במסגרת התכנית השנתית של אגף הרפואה במד"א שמציב לעצמו כמטרה לשפר באופן מתמיד ורציף את המקצועיות של הפאראמדיקים תוך הקפדה על מידע עדכני ככל שניתן בטכניקות העבודה. התכנית כוללת השתלמויות מקצועיות, תכנים שמופצים ברשת וכנסים מקצועיים במרחבי מד"א ובבתי החולים.

באירוע השתתפו מנכ"ל ביה"ח מעייני הישועה הרב שלמה רוטשילד, המנהל הרפואי בביה"ח פרופ' מוטי רביד, מקים אגודת "עזרה למרפא" הרב אלימלך פירר, מנכ"ל מד"א אלי בין, סמנכ"ל רפואה במד"א ד"ר רפי סטרוגו ובכירי הארגון.

את הכנס פתח מנכ"ל המרכז הרפואי מעיני הישועה הרב שלמה רוטשילד שסקר את הפעילות העניפה של מעיני הישועה, החזון ותנופת הפיתוח הבלתי נלאית שעובר המרכז הרפואי בשנים האחרונות. "כאשר הייתי נער צעיר ראיתי איך אנשים מסתכלים ברחוב בתמיהה על אבא שלי, ד"ר משה רוטשילד, כאשר חלם להקים בית חולים בעיר. והנה התוצאות שלו עומדות לנגד עיניכם בקריה ענקית הכוללת בניינים נפרדים של בית החולים, מרכז בריאות הנפש ובנין נוסף של מרכז היידן לקרדיולוגיה הנמצא בבניה אינטנסיבית - שבהם מטפלים בלמעלה מ-130,000 מטופלים בשנה".

מנכ"ל מד"א אלי בין סיפר כי ערך לפני מספר חודשים ביקור היכרות מעמיק במרכז הרפואי מעיני הישועה והוא נדהם מהיקף ההשקעה בפיתוח שירותים רפואיים בטווח זמן קצר. "ראיתי את ההתפתחות המדהימה, הציוד הרפואי המתקדם בעולם ואת הרופאים הבכירים שהצטרפו למעייני הישועה בשנים האחרונות".

במהלך הכנס הועברו הרצאות מקצועיות בתחום רפואית החרום. המנהל הרפואי בביה"ח פרופ' מוטי רביד, הרצה בנושא תרופות נוגדות קרישה ואיגור טסיות. מנהל יחידת הצנתורים וטיפול נמרץ לב, ד"ר אורן אגרנט, הרצה בנושא טיפול במסתמים באמצעות צנתור. מנהל אגף נשים ויולדות פרופ' יוסי לסינג וד"ר איואנה אולתיאנו מנהלת חדר הלידה, הרצו בנושאים שונים הנוגעים למצבי חרום במיילדות, וחיים קראדי, מנהל המוקד הרפואי במד"א, הציג מקרים מורכבים שהתרחשו לאחרונה וטופלו ע"י צוותי מד"א תוך ניתוח המקרים וההתנהלות הרפואית.

בכנס השתתפו גם מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) ד"ר רונן ליבסטר שהציג את נהלי העבודה במיון ואת הציון לשבח שקיבל חדר המיון ממשרד הבריאות לאחר שזכה להגיע למקום הראשון מכלל בתי החולים בישראל במהירות הטיפול ושביעות רצון המטופלים. מנהל יחידת טיפול נמרץ כללי, פרופ' פטריק סורקין, סקר את הפעילות ביחידת טיפול נמרץ.

ד"ר סטרוגו, מנהל אגף הרפואה: "מקצוע הפאראמדיק עבר שינויים עם השנים וכיום הוא מקצוע עם מקום של כבוד בתוך מקצועות הבריאות. מעבר לזכות הגדולה במקצוע זה, מוטלת עליו החובה המתמדת להתעדכן ולשמור על רמת מקצועיות גבוהה. לדעת בכל זמן נתון מה השתנה בעולם הרפואה שמתחדש ומשתנה כל הזמן. דרך הכנסים וההשתלמויות אנו מיישרים קו עם כל עולם הרפואה הדחופה וכך ממשיכים לשמור על מקצוענות ורמת שירות גבוהה שמצילה חיים". ד"ר סטרוגו התייחס גם לבית החולים עצמו: "מעייני הישועה הוא בית חולים קהילתי שהתפתח רבות עם השנים. בראשית דרכו, החל כבית חולים קטן, אך החריצות והנחישות של הצוות בו הביאו לשורותיו את טובי המומחים בתחומים הרפואה השונים. שיתוף הפעולה שלו עם צוותי מד"א מוצלח ביותר הן בציר המקצועי והן ביחס הצוות המקצועי ואני בטוח שימשיך להיות כזה".

מנכ"ל המרכז הרפואי מעיני הישועה הרב שלמה רוטשילד הודה לפאראמדיקים של מד"א על שיתוף הפעולה המוצלח, וסיפר על בית החולים.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אני מברך על הצלחת הכנס. אנו במד"א עושים את מירב המאמצים על מנת לקדם ולהכשיר את הצוותים המקצועיים, כך שיוכלו לתת את השירות הטוב ביותר. אנחנו רואים חשיבות עליונה במקצוע הפאראמדיק ועושים את הכל כדי לדאוג, להשקיע ולפתח אותו. הפאראמדיקים במד"א מצילים חיים גרדה וזה מה שהם עושים כל היום במקצועיות ובמסירות. מד"א הוא ארגון שפעילותו להצלת חיים שזורה בחיי תושבי ישראל. חשוב לנו לעשות את המיטב על מנת לשמר את רמת המקצועיות הגבוהה ולעקוב באופן מתמיד ורציף אחר עולם הרפואה שמשתנה ומתפתח לא הרף. אני שמח שאת הכנס קיימנו במרכז הרפואי מעיניי הישועה שהתפתח בשנים האחרונות וממשיך להתפתח גם כיום, ומברך על שיתוף הפעולה הפורה בין מד"א למרכז הרפואי".







מדא אלי בין פראמדיקים הצלת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד