כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הילארי קלינטון הכריזה על ניצחונה: "עשינו היסטוריה"

הילארי קלינטון הודיעה בנאום ניצחון כי השיגה את מספר הצירים הנדרשים להפוך למועמדת לנשיאות של המפלגה הדמוקרטית: "סנדרס זה נגמר. עשינו היסטוריה. הרבה מוטל על הכף והבחירה ברורה - טראמפ אינו מתאים להיות נשיא"

ברני סנדרס
ברני סנדרס

הילרי קלינטון, הכריזה הלילה (ד) על ניצחונה במירוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. "הגענו לאבן דרך. זו הפעם הראשונה בתולדות אומתנו שאישה היא מועמדת של אחת המפלגות לנשיאות", בהודעתה הודיעה רשמית כי השיגה את מספר הצירים הנדרש על מנת להתמודד בבחירות.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה טלפן הבוקר לקלינטון כדי לברך אותה: "הקמפיין ההיסטורי שלה נתן השראה למיליונים ומהווה המשך של מאבקה הארוך למען המעמד הבינוני", אמר דובר הבית הלבן. אובמה גם שוחח עם ברני סנדרס, וייפגש עמו לבקשתו. "הנשיא הודה לסנטור על שנתן כוח למיליוני אמריקנים עם מחוייבותו למאבק באי שיוויון כלכלי", נמסר.

קלינטון זכתה בבחירות המקדימות שנערכו הלילה בניו ג'רזי, דרום דקוטה וניו מקסיקו. סנדרס, זכה בפריימריז בצפון דקוטה. בחירות נערכות גם בקליפורניה, המאוכלסת ביותר מבין מדינות ארה"ב.

קלינטון אמרה: "הוכחנו שאין תקרה גבוהה מכדי לשבור, או מחסום שאי אפשר לעבור. הלילה שייך לדורות של גברים ונשים שהפכו את הרגע הזה אפשרי"ץ

היא שלחה מסר לברני סנדרס, שהתמודד מולה: "אני רוצה לברך את הסנאטור סנדרס על הקמפיין שניהל, ועל העשייה שלו לאורך הקריירה הציבורית שלו. שלא תהיה טעות – לסנאטור סנדרס, מסע הבחירות והדיון שהוא עורר היו טובים מאוד למפלגה הדמוקרטית ולאמריקה, אבל זה נגמר".

היא התייחסה לדונלד טראמפ: "דונלד טראמפ אינו בעל מזג שמאפשר לו לכהן כנשיא ארצות הברית. אנחנו, בניגוד אליו, מאמינים שבניית גשרים עדיפה על הקמת חומות. הבחירות האלה אינן על דמוקרטיים ורפובליקניים, הבחירות האלה הן על השאלה אם אנחנו מוכנים לומר 'אנחנו טובים יותר מזה. לא ניתן לזה לקרות לאמריקה'".

ברני סנדרס הודיע בעבר כי בכוונתו להישאר במרוץ עד הוועידה, אך הניו יורק טיימס דיווח הלילה שהוא עומד לפטר כמחצית מאנשי המטה שלו.
הילארי קלינטון ברני סנדרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד