כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המהלך הבא של ליצמן: הוזלת החניונים

שר הבריאות יעקב ליצמן, יוזם מהלך של הוזלת מחירי החניונים בבתי החולים: "אין כל סיבה שביקור בבית חולים יהיה כרוך בהוצאה כספית מיותרת"

ליצמן. צילום: פלאש 90
ליצמן. צילום: פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן יוזם הוזלה במחירי החניונים בבתי החולים, כך מדווח 'ישראל היום'.

מחירי החניונים בבתי החולים גבוהים ומהווים הכבדה על תקציב החולים ובני משפחותיהם המאשופזים בהם. בחלק גדול מבתי החולים הממשלתיים ומבתי החולים של הכללית יש מחיר קבוע של 20 שקלים ליום.

בשל כך, שר הבריאות יעקב ליצמן יוזם מהלך להורדת מחיר החניה בכ־30 אחוזים, לסכום מוערך של 14 שקלים ליום. בימים אלו מנהל השר מגעים עם משרד האוצר למימון המהלך בעלות של כ־30 מיליון שקלים, שאותם יקבלו בתי החולים בתמורה להוזלה.

ליצמן אמר ל"ישראל היום": "מדובר במהלך חברתי חשוב, לרווחת ציבור החולים ובני המשפחות. אין כל סיבה שביקור בבית חולים יהיה כרוך בהוצאה כספית מיותרת".

כך גם, יום חניה ייספר בשעות מרגע הכניסה, כך שאדם שמגיע בערב ויוצא אחרי חצות לא ישלם על יומיים של חניה. בני משפחה של מאושפזים יותר משבועיים יוכלו לחנות בחינם. חולים במצב קשה שצפי האשפוז שלהם הוא ל־14 יום, יוכלו לזכות בחניה חינם מתחילת האשפוז ועוד.

אך ההוזלה לא תתבצע בבתי חולים במרכזי הערים הגדולות בהם מחירי החניה באזור גבוהים ועלולים להביא להצפה במשתמשים שאינם קשורים לבית החולים.
יעקב ליצמן בתי החולים חניונים שר הבריאות מחירי חניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד