כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בש"ס ובבית היהודי אבלים על הרב שלוש זצ"ל

ש"ס והבית היהודי, אבלים על פטירת זקן הרבנים, רבה של נתניה, הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל

הרב שלוש זצ"ל עם הגר"ע יוסף זצ"ל. צילום: יעקב כהן
הרב שלוש זצ"ל עם הגר"ע יוסף זצ"ל. צילום: יעקב כהן

אבל כבד ירד על עולם הרבנות בכלל והעיר נתניה בפרט, עם פטירתו של זקן הרבנים בארץ, הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל, רבה הספרדי של העיר נתניה במשך עשרות בשנים.

מסע הלוויה יצא היום בשעה 12:00 בצהריים מבית מדרשו 'זכור לדוד' בנתניה, ובשעה 17:00 יובא למנוחות בחלקת הרבנים בהר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי דוד לאו מביע את כאבו על הסתלקותו של אחד מחשובי הרבנים, הרב הראשי לנתניה במשך עשרות בשנים, הרב דוד שלוש זצ"ל.

הרב הראשי ציין כי "הרב שלוש, שכיהן כחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל במשך שנים רבות, היווה סמל ודוגמא לעולם הרבנות בגאונתו וידיעתו המקיפה בתורה ובהלכה שבאו לידי ביטוי בספריו התורניים המעמיקים ובמידותיו התרומיות והנעלות בכל פועליו.

הרב הראשי סיים כי "פטירתו היא צער, כאב, ואובדן כבד לעולם הרבנות ולעם ישראל"

תנועת ש"ס, מועצת חכמי התורה וכן יו"ר התנועה השר אריה דרעי הוציאו הבוקר הודעת אבל על פטירתו של הרב זצ"ל וכתבו "מבכים מרה את הסתלקותו האי גברא רבה, זקן רבני ישראל, הגאון רבי דוד שלוש זצוק"ל, אשר שימש בקודש כרב וראב"ד העיר נתניה למעלה משישים שנה.
,
"הרב זצ"ל היה שריד לדור דעה בישיבת פורת יוסף בה למדו גאוני עולם, זה לצד זה, מרן הגר"ע יוסף, הגרב"צ אבא שאול, חכם מנצור בן שמעון ורבים אחרים זכר צדיקים לברכה.

"נודע בגאונותו בהלכה והוציא מתחת ידיו עשרות ספרי פסיקה וחידושי תורה, בניהם הספר "חמדה גנוזה". היה ידידו מנוער של מרן זיע"א ועמד עמו בקשרי הלכה הדוקים. הותיר אחריו דור ישרים מבורך. תנועת ש"ס אבלה יחד עם כל בית ישראל על האובדן הגדול ומן השמים ננוחם".

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט כתב הבוקר "הלך לעולמו הרב דוד שלוש, מאחרוני דור נפילים, פוסק חד, חדשן ואמיץ, ציוני גדול. אני משתתף באבלה של המשפחה".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר: "זכיתי להכיר מקרוב את הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל. הרב הנהיג את רבנותו בגאון ובגאוה, ייסד מערכת כשרות מפוארת. היה מעמודי התווך של קהילת יוצאי מרוקו בישראל ופעל רבות בפסקי הלכות לקרב את בני העדה האתיופית. חבל על דאבדין ולא משתכחין".
הרב דוד שלוש נתניה אבל תנועת שס הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד