כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אברך הואשם בתקיפת ערבים וזוכה בזכות אימוץ

אברך שהואשם בתקיפת ערבים, זוכה מעבירה פלילית כדי לא לפגוע בהליך אומנה לילדה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שופט בית משפט השלום בירושלים שמואל הרבסט זיכה אדם חרדי שתקף ערבים. האיש היה בעל עבר פלילי קודם על מנת שהרשעה נוספת לא תפגע בילדת האומנה שאימצו הוא ורעייתו לפני כשנה.

בכתב אישום שהוגש לבית משפט השלום בעיר נטען כי האדם תקף ופגע ברכבם של ארבעה ערבים לאחר שפרץ עימות בכביש בינו לבינם.

בפסק הדין קבע השופט כי הנאשם לא תקף את הערבים אך הזיק בזדון לרכבם בכך שבעט בגלגל רכבם והתנהג התנהגות לא ראויה.

התביעה ביקשה להטיל על הנאשם עונש של מאסר על תנאי מאחר והוא בעל עבר פלילי קודם אלא שבא כוח הנאשם עו"ד איתמר בן גביר, טען כי הרשעה תהווה במקרה זה נזק בלתי הפיך וסביר והגיש לבית המשפט מסמכים המלמדים כי הרשעה נוספת תפגע בהליך אומנה שהנאשם ורעייתו החלו, ולמעשה תפתח מחדש את שאלת נוכחות הילדה בביתם.

עוד הוסיף עו"ד בן גביר כי המדובר במשפחה חרדית נורמטיבית, הנאשם מתנדב בזק"א ומנהל עבודה במאפיה הצריך לשאת נשק לצורך עבודתו והרשעתו תפגע בו גם במובן זה.

בתחילת הדרך שירות המבחן המליץ על הרשעתו של האיש והשתת מאסר על תנאי עליו, אך לבקשת הסנגור התיק חזר לשירות המבחן לבדיקה מחודשת על רקע הטענה כי הילדה עשויה להילקח ממנו, ואכן קצינת המבחן הודתה כי הרשעה פלילית תפתח מחדש את סוגיית ילדת האומנה.

בהחלטה יוצאת דופן החליט השופט שמואל הרבסט מבית משפט השלום בירושלים להימנע מהרשעת הנאשם חרף עברו הפלילי הקודם וקבע הוכח שהרשעת הנאשם תפתח מחדש את שאלת האימוץ וכי: הבה נשווה בנפשנו כי הבעיטה בצמיגי מכוניתם של המתלוננים עשויה לגרום לקטינה זו להיעקר מביתם ומליבם של הנאשם ואשתו ולהתחיל מחדש במסע המפרך של בניית אמון ומציאות בית מתאים. האם נוכל לתאר את עוצמת הפגיעה במקרה דנן?" ציין השופט והוסיף: "אודה ללא היסוס כי מסיט אני את הנאשם ומניחו בקרן זווית, והקטינה, והיא בלבד, היא זו אשר ניצבת לנגד עיניי. הרשעתו היא הרשעתה, ענישתו היא ענישתה. הרשעתו משמעה מחיקת 'אבא' מאוצר המילים של קטינה זו".

השופט הסביר כי פועלו של הנאשם בתחום האימוץ מוכיח כי טוב צרוף הניע אותו וכי הנאשם מודל 2016 אינו אותו נאשם שהיה לפני שנים רבות והאינטרס הציבורי גם הוא אשר מוביל כי אין להרשיע את הנאשם וחלף זאת הטיל השופט עונש של מאה ושמונים שעות לתועלת הציבור וכן פיצוי על סך מאתים ש"ח לכל אחד מהמתלוננים.

עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה כי: "אין ספק שמדובר בהחלטה רגישה ויוצאת דופן, הרגישות שגילה השופט בעיקר כלפי בת ה-9 היא רגישות מדהימה המוכיחה שיש שופטים בירושלים, לא אחת יש לי ביקורת על מערכת המשפט, אך הפעם ראוי לציין את הפסיקה המוסיפה כבוד למערכת המשפט וכי השופט הרבסט לא רק מסר פסיקה אמיצה אלא כתב גזר דין חברתי שיש בו רגישות לחברה ובעיקר הליכה לקראתה של ילדה בת 9".
בית משפט תקיפת ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד