כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ש"ס מחריפה את הטון: על סדן להתפטר מייד - המועצת תכריע

בתום ישיבת סיעה של ש"ס בכנסת, הוחלט על המשך המאבק נגד מינויו של רמי סדן ליו"ר חדשות 10 • חברי הסיעה לא יופיעו בישיבות הכנסת ובהצבעות • הנושא יועבר להכרעת מועצת חכמי התורה של ש"ס

צילום: מרים אלסטר
צילום: מרים אלסטר

המשבר מחריף: יו"ר ש"ס אריה דרעי, כינס היום (ד), ישיבת סיעה דחופה, כדי לשקול את המשך המאבק על רקע האמירות של רמי סדן.

הסיעה החליטה כי היא דוחה בכל תוקף את ה״בדיקה״ המגמתית שערכה אתמול הרשות השניה. לדבריה, על פי כל הבדיקות שנערכו, רמי סדן אמר בישיבת הדירקטוריון את הדברים הגזעניים נגד תנועת שס ונגד יו״ר התנועה אריה דרעי. הדברים הגזעניים והחמורים נאמרו בעת שהציג את מועמדותו ליו״ר הדריקטוריון של חדשות 10.

"חמור מאד שלאחר דבריו החמורים של סדן, בחר אותו הדריקטוריון ליו״ר חברת החדשות", אומרת התנועה.

ש"ס עומדת על דרישתה לפטר מיידית את רמי סדן בשל דבריו החמורים נגד הציבור המזרחי במדינת ישראל. וכי חברי סיעת ש״ס לא ישתתפו היום בישיבות הכנסת ובהצבעות.

לסיכום אומרת ש"ס: "חברי סיעת ש״ס יופיעו היום בפני חברי מועצת חכמי התורה ויקבלו הנחיות לגבי ההמשך".

קודם לכן. ח"כ משה גפני העריך בדיון בכנסת כי המשבר ייפתר. לפי השערתו, סדן יכהן רק קדנציה אחת ואז יפרוש.

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, ניהל מגעים בנושא עם יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ דוד ביטן. השניים נפגשו וביטן מסר שהפגישה נערכה ברוח טובה. הוא אמר: "דברים שנטען שנאמרו כנגד שר הפנים לא נאמרו אם כי נאמרו דברים לא ראויים שלא היו צריכים להיאמר". ביטן ביקש מדרעי שחברי ש"ס יחזרו להצבעות בכנסת.

כך גם, שר הפנים דרעי ביטל את השתתפותו בדיון המתקיים בועדת הפנים של הכנסת, בנושא המסתננים. זאת בשל משבר סדן.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) הודיע בפתח דיון הוועדה כי הדיון מבוטל כאות מחאה על "הדברים הגזעניים המיוחסים לרמי סדן"

"אין מקום לאיש כזה בתפקיד ציבורי", אמר, "גם הרשות השניה שמיהרה להגן עליו צריכה לעשות חשבון נפש, ומי שמינה אותו ונתן לו להיות קרוב אליו במשך שנים ארוכות צריך לבדוק עצמו". אלאלוף הוסיף כי אקט המחאה מתואם ומגובה על ידי ראש סיעתו, שר האוצר משה כחלון. חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ) ועבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת) שנכחו בדיון בירכו את ח"כ אלאלוף על הצעד שנקט".

עדכון אחרון: 11:58
אריה דרעי שר הפנים רמי סדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד