י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דרמה במליאה: שטרן ניסה לנצל את משבר סדן, ח"כי ש"ס מיהרו להיכנס

בעוד המשבר הקואליציוני בעיצומו, החליט הח"כ מיש עתיד לנצל את היעדרות ש"ס ולעלות להצבעה את חוק הגיור; אייכלר וליצמן גילו תושיה, ודרעי רץ פנימה להצביע נגד • ארבעה סגני ראשי ערים של ש"ס עתרו לבג"צ נגד מינוי רמי סדן

דרמה במליאה: שטרן ניסה לנצל את משבר סדן, ח"כי ש"ס מיהרו להיכנס
ל

דרמה במליאה - בעקבות החרם שהטילו ח"כי ש"ס על הדיונים היום (ד') ניסה ח"כ אלעזר שטרן מ"יש עתיד" להעביר את חוק הגיור שהציע במליאת הכנסת. בעקבות כך מיהרו בש"ס להיכנס למליאה ולהצביע נגד החוק, אך גורם בכיר במפלגה אומר כי המאבק לפיטורי סדן עדיין נמשך.

מי שעזר "להציל" את המצב הוא ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה - יו"ר הקואליציה פנה לח"כ אייכלר שיעלה במקום שר הדתות כדי למשוך זמן לגיוס מצביעי הקואליציה נגד חוק שטרן.

בלי כל הכנה עלה ח"כ אייכלר והצליף בגיורים המזויפים ובשבח גרי הצדק ומגילת רות, עד שגויס רוב להפלת חוק שטרן. את אייכלר החליף ליצמן, עד שדרעי נכנס לאולם המליאה - זאת על אף שהיה מקוזז עם ח"כ מהאופוזיציה.

יצויין כי החוק של שטרן שנפל במליאה במיעוט של 39 בעד ו-49 נגד, היה נופל גם ללא נוכחות חכ"י ש"ס, אלא שבישראל ביתנו ובבית היהודי הודיעו שאם חברי הכנסת של ש"ס נעדרים, יעדרו אף הם.



בתוך כך, ארבעה סגני ראשי ערים מטעם ש"ס - אריאל בוסו סגן ראש העיר פתח תקווה, נהורי לחיאני סגן ראש העיר צפת, צביקה כהן סגן ראש העיר ירושלים וצוריאל ויקטור קריספל סגן ראש העיר אלעד, הגישו לפני שעה קלה עתירה דחופה לבג"צ בדרישה להקפיא לאלתר את מינויו של סדן ליו"ר דירקטוריון ערוץ 10, זאת "על רקע פרסום התבטאויותיו המקוממות והבלתי נסבלות נגד הציבור המזרחי בישראל".

בעתירה שהוגשה על ידי המומחה לזכויות אדם ומשפט מנהלי עו"ד אורי קידר, נטען כי: "לא יעלה על הדעת כי מי שמינויו מוסדר בחוק הרשות השניה ותפקידו נושא אופי ציבורי כה מובהק, משמעותי ומרחיק לכת, אשר אחראי באופן ישיר על הכתבת סדר היום הציבורי במדינת ישראל, מגלה כבר במעמד ההתמודדות לתפקיד דעות חשוכות וסדורות המדירות מהשיח הציבורי ציבור שלם, והכל בנימת זלזול שלא נשמעה במחוזותינו זה זמן רב".

עוד נטען בעתירה שהוגשה לפני זמן קצר, כי מר סדן נבחר לתפקיד בקולות נציגי בעל השליטה בלבד, אשר מעלו לכאורה בתפקידם וקיימו, כך מסתבר, את הוראות בעל השליטה המושך בחוטים". בעתירה, התייחסו עו"ד קידר ועו"ד כהנא ממשרד כבירי-נבו-קידר לסתירות בין גרסת מר סדן לדברים שנאמרו, לבין גרסת העובדים שנכחו במקום לרבות גרסת מנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז.

בנסיבות אלה, כך נכתב, "כאשר קיימות סתירות בין גרסתו של מר סדן לבין גרסת העובדים שנכחו במקום, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הקפאת מינויו של מר סדן לתפקיד יו"ר חברת החדשות, וזאת עד להשלמת הבירור העובדתי הנדרש, באופן שיאפשר לעובדים להציג את עדותם לדברים שנאמרו על ידי יו"ר הדירקטוריון הנבחר ללא חשש שיאבדו בשל כך את מקום עבודתם".

בנוסף התבקש בג"צ להורות בצו על חשיפת פרוטוקול הישיבה וההקלטה שנערכה במהלך הישיבה.



מליאת הכנסת משבר סדן חכ שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד