י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב החרד"לי שמואל טל זכה בפרס טולדאנו היוקרתי

בעבר זכו בפרס הרב עובדיה יוסף והרב חיים דוד הלוי, מגדולי פוסקי ההלכה • "פסיקת הלכה יחד עם עיון ישיבתי"

הרב החרד"לי שמואל טל זכה בפרס טולדאנו היוקרתי
ל

ביום שני האחרון התקיים באולם המועצה הדתית בתל אביב טקס חלוקת פרסי הרב טולדאנו. הפרס נחשב לאחד היוקרתיים בעולם התורה, ובעבר זכו בו הרב עובדיה יוסף, הרב חיים דוד הלוי ועוד. הפרס "לספרות תורנית הלכתית" הוענק לרב שמואל טל על ספרו "בשר וחלב בתערובות", שהוא חלק מסדרת ספריו "טל חיים".



רב נוסף שזכה בפרס "לספרות תורנית הלכתית" הוא הרב אליהו חיים פנחסי על ספרו "הכשרות למעשה". פרס "החינוך התורני" הוענק לרב משה עמיאל, פרס "לאהבת התורה וארץ ישראל" הוענק לעו"ד שמואל אלטלף, ופרס "לכבודה של תורה" הוענק לחיים גליס.

בטקס נשאו דברים הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב יפו, הרב משה בר רבה של יד אליהו, ורבנים נוספים. הרבנים שיבחו את ספרי "טל חיים" על השילוב המיוחד הקיים בהם בין פסיקת ההלכה בהלכות איסור והיתר יחד עם עיון ישיבתי "בעומק ובהבנה בלמדנות ובבקיאות, כספרי גדולי ראשי הישיבות בסדרי נשים ונזיקין" (מתוך נימוקי ועדת הפרס).

לאחר הדברים הללו עלה הרב טל לנאום בפני הקהל ודיבר על חשיבותו של החידוש ביצירה התורנית, כאשר בית המדרש אינו נשאר מאחור אלא מתקדם כל הזמן, מבלי לערער את יסודות ההלכה, אלא תוך התבססות עליהם ופיתוחם.

בסוף דבריו הודה הרב לתלמידי ישיבתו "תורת החיים" על שותפותם הפעילה בספר, ועל כך ש"לא עשו לו הנחות", וכל עמוד ועמוד בספר עבר תחת ביקורתם הנוקבת.

שמואל טל תורת חיים פרס טולדאנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד