ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

39 הרוגים בפיגוע ירי בטורקיה; פצועה מישראל

פיגוע ראשון לשנת 2017: 39 בני אדם נהרגו ולפחות 70 נפצעו בפיגוע ירי במועדון פופולארי באיסטנבול שבטורקיה • במשרד החוץ מאשרים: פצועה ישראלית אחת בין הנפגעים

זירת הפיגוע. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע. צילום: רויטרס

בפתיחת שנת 2017: שני חמושים פתחו הלילה (ראשון) באש לעבר מאות חוגגים במועדון 'ריינה' ברובע בשיקטאש באיסטנבול שבטורקיה - 39 בני אדם נהרגו בהם שוטר ו-16 בעלי דרכון זר. היורה התבצר שעות לאחר האירוע, עד להשתלטות כוחות הביטחון המקומיים.

בפיגוע נפצעה צעירה אזרחית ישראל. ממשרד החוץ נמסר כי היא פצועה באורח בינוני וכי לא נשקפת סכנה לחייה.



מושל איסטנבול מסר כי לפחות 35 בני אדם נהרגו, ורבים נוספים נפצעו. בכלי התקשורת דווח כי עוד כ-70 בני אדם נפצעו בדרגות שונות. עוד הוסיף המושל וסיפ שהין, כי "מחבל עם נשק ארוך-טווח פתח באש באכזריות ובפראות, ירה בחפים מפשע שחגגו את השנה החדשה ובאו ליהנות".

כוחות מיוחדים של משטרת טורקיה מלווים במומחי חבלה סורקים את הזירה מחשש למטענים שהונחו במקום. בין השאר מחפשים השוטרים ניצולים שקפצו למימי הבוספורוס הקפואים, בניסיון להציל את עצמם.

המחבלים, על על פי הדיווח ברשת סי.אן.אן טורק, נכנסו למועדון כשהם חמושים ומחופשים לסנטה קלאוס, והחלו יורים לעבר החוגגים. בעל המועדון אמר ל"הורייט" כי היתה התרעה מוקדמת מהמודיעין האמריקאי, בעקבותיה החליטו להגביר את האבטחה במקום. לפי הדיווח, שלושה חמושים ירו למוות בשומרים ונכנסו למועדון.

מהבית הלבן נמסר כי אובמה עודכן על האירוע ויעמוד לימין טורקיה ככל שיידרש.

עודכן: בוקר 1/01 7:16
טורקיה איסטנבול פיגוע ירי ריינה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד