כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דרעי וליצמן הורו למנכ"לים: לא להשתתף באירוע במקום לא כשר

הבוקר חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי עמותה חילונית ירושלמית מתכננת אירוע בהשתתפות מנכ"לי משרדי הממשלה שצפוי להיערך גם במסעדות ללא כשרות • בעקבות החשיפה הורו השרים ליצמן ודרעי למנכ"לים - תבטלו את השתתפותכם. כל הפרטים

ליצמו ודרעי, פלאש90
ליצמו ודרעי, פלאש90

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' הבוקר (ראשון) על כך שמנכ"לי משרד הפנים והבריאות היו אמורים להשתתף השבוע באירוע של עמותת 'רוח חדשה' במסעדה שאין בה תעודת כשרות, הורו השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן הבוקר למנכ"לי משרדיהם מרדכי כהן ומשה בר סימן טוב שלא להשתתף באירוע, היות והמקום ללא כשרות כלל.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעקבות הוראת השר דרעי, העבירו המארגנים את האירוע בהשתתפותו של מנכ"ל משרד הפנים למקום אחר בו יש כשרות רבנות ירושלים.

כזכור, הבוקר פורסם ב'בחרדי חרדים' כי חלק מהאירועים שמארגנת עמותת 'רוח חדשה' תחת הכותרת "טועמים וושינגטון – מנכ"לים על הבר" בהשתתפות מנכ"לים בכירים של משרדי הממשלה, יתקיימו ביום שלישי השבוע במסעדות ללא תעודת כשרות בשוק מחנה יהודה, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

בין המנכ"לים שישתתפו באירועים, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שישתתפו באירוע במסעדת 'ארבעס' שאין לה תעודת כשרות חוקית ומחזיקה בתעודת 'כשרות פרטית' של אהרון לייבוביץ שאין לה תוקף חוקי, ופועלת בניגוד לכשרות של הרבנות הראשית. בנוסף, על פי פרסומי 'רוח חדשה', גם מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי וסגנית ראש אגף תקציבים במשרד האוצר יעל מבורך צפויים להשתתף באירועים, במסעדות שאין להם תעודת כשרות.

בעקבות בדיקת 'בחדרי חרדים', פנה יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים אליעזר ראוכברגר, לשר הפנים אריה דרעי ולשר הבריאות יעקב ליצמן, בבקשה להודות למנכל"י משרדיהם "להימנע מללכת למסעדה ללא תעודת כשרות חוקית, וכזו שמחזיקה תעודה הבאה לקעקע ולפגוע בחומות מערכת הכשרות". כן פנה למנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי, בבקשה זהה.

יודגש, כי על פי בדיקת "בחדרי חרדים" אירועים דומים בהשתתפות מנכ"לי משרדי האוצר, המשפטים, רוה"מ, משרד האנרגיה ועיריית ירושלים – יתקיימו במקומות שמחזיקים תעודת כשרות של רבנות ירושלים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "האירוע המדובר איננו אירוע ממשלתי או אירוע המאורגן על ידי משרד האוצר. יעל מבורך בדומה לגורמים בכירים אחרים, הוזמנה להשתתף בסדרת הרצאות שמטרתה לעודד את שקיפות המידע ולכן נענתה בהסכמה. עובדי המשרד נרתמים לעידוד השקיפות במסגרת פרויקטים שונים ומגוונים המיועדים לכלל קצוות האוכלוסייה". עוד נמסר כי "יודגש כי נשמח לקחת חלק באירועים דומים שיערכו במקומות כשרים לטובת השיח והעברת המידע לגווניה השונים של החברה הישראלית".

מארגון 'השגחה פרטית' נמסר ל'בחדרי חרדים': "מסעדות המחזיקות בתעודה של 'השגחה פרטית' הן מסעדות כשרות על פי תורת ישראל וההלכה המקובלת, וכל הטוען שאינן כשרות – מוציא דיבתן רעה או משקר במצח נחושה ובכוונה תחילה. באשר לטענות של ראוכברגר, הרי של'השגחה פרטית' ולו יש מכנה משותף – חוסר האמון במערך הכשרות המושחת של הרבנות. בעוד הרב אהרון ליבוביץ וארגון 'השגחה פרטית' מקדישים את זמנם להגברת ההקפדה על שמירת כשרות בבתי-עסקים ולהחזרת אמון הציבור ביהדות ובהלכה, מה בדיוק עשה ראוכברגר כדי לשפר את מערך הכשרות בירושלים?".

בתגובה ל'השגחה פרטית' אמר ראוכברגר ל"בחדרי חרדים" כי "פעילותי למען הכשרות בירושלים היא בין היתר לפעול שמנכל"ים מכובדים לא יתנו חיזוק למסעדות שאין להם תעודת כשרות חוקית, אלא יש להם איזה נייר מגוכך מגוף פרובוקטיבי בראשות אהרון ליבוביץ, שכל מטרתו היא להרוס את מערכת הכשרות המסודרת בעיר ולא לבנות אותה".

מארגון "רוח חדשה" נמסר בתגובה: "לאור פניות של חלק מהמשתתפים באירוע להעביר את ההרצאות למסעדות כשרות בהשגחת הרבנות, עשינו זאת בשמחה מתוך התחשבות בצרכי כלל האוכלוסייה בירושלים. בנוסף, הארגון פועל בשנים האחרונות וימשיך לפעול לקיים אירועים לכלל הקהילות בירושלים - חרדים, דתיים, ערבים וחילונים מתוך התחשבות לכלל הציבורים. גם גולשי אתר "בחדרי חרדים" מוזמנים לבוא לאירוע ביום שלישי לשמוע ולראות איך הופכים את ירושלים לעיר ממשל".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובתם של כל הנוגעים בדבר, כשהן יתקבלו - נפרסמן.
אריה דרעי ליצמן רוח חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד