כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כבר לא בחינם: רוצים להזמין מונית גט טקסי בשעות העומס? תצטרכו לשלם

גט טקסי, אפליקציית המוניות הפופולרית תחל לגבות דמי הזמנת מונית בשעות מסוימות, "נוכח התעצמות הגודש בכבישים בשעות השיא, וכתוצאה מפגיעה קשה בפרנסתם של נהגי המוניות בישראל"

.
.



הנסיעה במוניות של Gett (גט טקסי לשעבר) תתייקר החל ביום ראשון הקרוב, 8 בינואר. אפליקציית המוניות הפופולרית תחל לגבות דמי הזמנת מונית בסך 4.60 שקלים בשעות העומס, לאחר שלקוחות החברה היו פטורים מתשלום זה בשנים האחרונות.

דמי ההזמנה ייגבו בימים ראשון עד חמישי בשעות 07:00–10:00 ובשעות 15:00–19:00, ובסופי שבוע — מיום חמישי בשעה 19:00 עד ליום ראשון. לפני כשלוש שנים ביטלה החברה את העמלה כדי להגדיל את קהל הלקוחות, וכיום Gett נחשבת אחת המובילות בענף, עם צי של כ-8,000 מוניות בישראל. השינוי במדיניות מתבצע בחורף, שבו גובר הביקוש למוניות נוכח הגשמים. יש לציין כי העמלה נגבית בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע במרבית תחנות המוניות והאפליקציות המתחרות.

החברה בחנה בחודש האחרון את סל התשומות של נהגיה, והסיקה כי ההכנסות שלהם אינן מספקות אל מול הוצאות הדלק ועלות אחזקת המונית. זאת, על רקע החלטת הממשלה להוזיל את תעריפי המוניות ב–11% — החלטה שממנה נסוגה המדינה באופן חלקי בימים האחרונים. תוספת המחיר החדשה תקזז ללקוחות Gett את הפחתת התעריפים שקבעה המדינה.

לפי Gett, מדיניות התמחור החדשה נובעת בין היתר ממצוקה גוברת של נהגי המוניות, שהם אלה הפודים את דמי ההזמנה. "עדכון זה מבוצע נוכח התעצמות הגודש בכבישים בשעות השיא, וכתוצאה מפגיעה קשה בפרנסתם של נהגי המוניות בישראל", נמסר מ–Gett. להערכתם, התוספת למחיר זניחה ולא צפויה להשפיע על הבחירה של הלקוחות להשתמש בשירות.

עוד טוענים בחברה כי מטרת העדכון היא הגדלת היצע המוניות בשעות השיא, שבמהלכן פקקי התנועה גדלים והולכים אל מול הביקוש העצום בשעות אלה. מנתוני החברה עולה כי משך זמן הנסיעה של הנהג ללקוח עולה בשעות אלה בכ-20% בממוצע. גם מהירות הנסיעה הממוצעת בשעות העומס פוחתת ב-15%, ועל כן מגדילה את הסכום במונה בהתאם.

כיום יש קשיים להשיג מונית של Gett בשעות העומס, בעיקר באזורים מבודדים יחסית. בחברה צופים כי תוספת ההזמנה תאפשר היענות גבוהה יותר של הנהגים להגיע ליעדים אלה. בנוסף, השינוי עשוי להקל בגיוס נהגים חדשים.
גט טקסי מונית דמי הזמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד