י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הלך לעולמו השר לשעבר יעקב נאמן והוא בן 77

ברוך דיין האמת: שר האוצר והמשפטים לשעבר, עורך הדין יעקב נאמן, הלך הערב לעולמו והוא בן 77

השר לשעבר יעקב נאמן ז"ל (אוסף התצלומים הלאומי)
השר לשעבר יעקב נאמן ז"ל (אוסף התצלומים הלאומי)

ברוך דיין האמת: שר האוצר והמשפטים לשעבר, עורך הדין יעקב נאמן ז"ל, הלך הערב (ראשון) לעולמו בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים והוא בן 77.

נאמן נולד בתל אביב ולמד בתלמוד תורה 'יסודי התורה' החרדי בתל אביב, ולאחר מכן בישיבת היישוב החדש ובבית הספר התיכון של ישיבה יוניברסיטי.

לאחר שלמד משפטים החל לפעול כעורך דין עצמאי והקים את משרד עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן ושות''.

בממשלת נתניהו הראשונה מונה לתפקיד שר המשפטים ולאחר מכן מונה לתפקיד שר האוצר, אז מכר את חלקו במשרד לידי שותפיו, ושמר לעצמו את האופציה לשוב למשרד כשותף בכיר. עם התפטרותו מתפקיד שר האוצר, שב לשותפות במשרד.

בעת שכיהן כשר היה יד ימינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחד השרים הדומיננטיים בממשלה. בין היתר ניהל בשם הממשלה את המשא ומתן עם הרפורמים והקונסרבטיביים בשאלת נושא הגיור.

בכנס רבנים ודיינים בנושא דיני ממונות, בעבר אמר נאמן כי הוא תומך בהפיכת ההלכה למשפט מחייב בישראל, ובעקבות כך נמתחה עליו ביקורת בקרב גורמים במערכת הפוליטית, שהאשימו אותו ברצון להפוך את ישראל למדינת הלכה.

בנאום שנשא בועידת היי טייק חרדית אמר נאמן: "השאלה הראשונה בעולם האמת היא לא "אם היית רב ראשי", אלא האם נשאת ונתת באמונה. כשר אוצר מימנתי קורס למחשבים ללומדי תורה וסטודנטים חילונים במקביל, ההצלחה של לומדי התורה הייתה לאין ערוך משל הסטודנטים".

נאמן כתב את הספרים "דיני מיסים", ו"סדרי שלטון ומשפט בישראל", שיצאו בכמה מהדורות לצד מאות מאמרים אותם כתב בחייו.

הלוויתו מחר (שני) בשעה 12:00 בצהריים מהיכל שלמה בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

יהי זכרו ברוך.

נאמן עם בנימין נתניהו. צילום: לעמצילום: נאמן עם בנימין נתניהו. צילום: לעמ
נאמן עם בנימין נתניהו. צילום: לעמ

התגובות במערכת הפוליטית
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם פטירתו "אני מבכה את פטירתו של יקירנו ויקיר עם ישראל, יעקב נאמן ז"ל. יעקב נאמן היה מבכירי המשפטנים במדינה, חריף שכל ובעל לב יהודי חם. הוא היה בעל עמדות לאומיות מוצקות, ועם זאת תמיד חיפש את דרך הפשרה וההידברות, כפי שעשה כשהוביל את ועדת נאמן שטיפלה ברגישות ובחכמה בנושא הגיור".

"יעקב התגייס לשירות הציבורי כמנכ"ל משרד האוצר, כשר האוצר וכשר המשפטים. מצאתי בו שותף נפלא לעשייה הציבורית. כשר האוצר הוא הוביל ותמך ברפורמות חשובות, ובראשן פתיחת שוק מטבע החוץ שעשתה מהפכה כבירה בכלכלת ישראל".

"רעייתי ואני שולחים לרעייתו הדסה, לילדיו ולנכדיו את תנחומינו הנשלחים מעומק ליבנו".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "משרד המשפטים כולו מרכין את ראשו למשמע הבשורה המרה על פטירתו של פרופסור יעקב נאמן, אדם משכמו ומעלה, שהשכיל לשלב תורה ועשייה, ותמיד היה מוכן לפעול למען המדינה. נאמן, שהיה ממקימי אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, לא נח על זרי הדפנה ולא הסתפק בהצלחתו בשוק הפרטי, ובחר פעם אחר פעם לתרום למדינה בשלל תפקידים חשובים, ממנכ"ל משרד האוצר ועד שר האוצר ושר המשפטים. הוא סימן בדרכו השקטה את היעילות והמקצוענות בשרות הציבורי. פרופ' נאמן היה משפטן מבריק, שמרן בהשקפתו והניח יסודות להרבה יוזמות שאנחנו זוכים לקדם היום במשרד. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין ספד ואמר: "יעקב נאמן היה דמות מיוחדת בנוף הציבורי שלנו. ברוך כשרונות ונעים הליכות, נאמן ברמ"ח אבריו למורשתו ולעמו. לא בכדי גויס פעם אחר פעם לשירות הציבורי על המחיר הכרוך בכך. קולו הייחודי, הישרות והנאמנות שלו יחסרו לנו. אני שולח חיבוק חם למשפחתו ולמוקיריו הרבים. יהי זכרו של איש יקר זה ברוך".
יעקב נאמן הלוויה שר האוצר משפטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד