כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"למה לילד בקיבוץ אין זכות לדעת מה זה בי"כ?" • צפו

עשרות "נחשונים" התכנסו בבית הרבנות הראשית לישראל לכינוס מקצועי שיזם ארגון "איילת השחר" עבור מקימי ויוזמי המניינים ובתי הכנסת בקיבוצים ובהתיישבות העובדת • צפו

"למה לילד בקיבוץ אין זכות לדעת מה זה בי"כ?" • צפו

לראשונה התכנסו ביום רביעי של חנוכה בבית הרבנות הראשית בירושלים אנשי מפתח מקיבוצים בדרום ובצפון השותפים לפעילות "איילת השחר" בהקמת מניני תפילה ובתי כנסת, יחד עם אנשי מקצוע מהמשרד לשירותי דת והרבנות הראשית תחת הכותרת "תיכון בית תפילתי" ליום עיון ייחודי מסוגו שנועד ללבן ולהעניק כלים להתמודדות בשאלה "איך מקימים בית כנסת בקיבוץ?".

הרב הראשי לישראל הרה"ג רבי דוד לאו שליט"א קידם את באי הכנס בברכה חמה ובהתפעלות כנה על האומץ והנחישות של כל אחד מהנוכחים שמרים את הנס בסביבתו הקרובה וקורא "מי להם אלי". "אני מתחייב", אמר הרב הראשי, "לסייע ככל יכולתי לכל אחד ואחד מכם עד שיכונן לתפארה בית כנסת ומקום תפילה משלכם".



מנכ"ל המשרד לשרותי דת עו"ד עודד פלוס שהקשיב בקשב רב לסיפורי המשתתפים, שיבח את המשתתפים על התעוזה והרצון לדחוף קדימה להקמת בית כנסת, והדריך מה הן הזכויות וכיצד ניתן לקבל סיוע מהמשרד והבטיח גם הוא ללוות מקרוב באופן אישי את הפניות ולפעול בכל כוחו למענם.

את תשומת לב כולם תפסה השאלה הנוקבת והמהדהדת של חברת קיבוץ גבעת השלושה "למה לילד בקיבוץ אין זכות לדעת מה זה בית כנסת? במה הוא שונה מכל ילד יהודי אחר??"

במהלך הכינוס סוכם על הקמת צוותים משותפים של המשרד לענייני דת ואנשי איילת השחר יחד עם התושבים המקומיים בכל איזור, שינהלו שיח רצוף לקידום הקמת בתי הכנסת ופיתוחם.

יו"ר איילת השחר הרב שלמה רענן הודה לרב הראשי שבמסירות נרתם לכל בקשה ועומד לימין איילת השחר בכל עת, ולאנשי המקצוע שהקדישו מזמנם כדי להעניק כלים וידע שיסיעו להקמת ומיסוד בתי הכנסת בכל מקום. והוסיף "יושבים כאן קבוצה של יחידי סגולה, מהם כאלו שכבר זכינו להקים איתם ביחד בית כנסת פעיל ותוסס ואחרים שנמצאים עדיין בשלבי החלום והרצון. כולם רואים ב"איילת השחר" כתובת להגשים את החלום ואני מקווה, מתפלל ומייחל שנצליח בעזרת השם לתת להם מענה כי אכן לכל ילד יהודי ולכל מקום ישוב יהודי יש זכות לבית כנסת משלו".

בארגון איילת השחר קוראים לגופים וליחידם אשר נדבה ליבם להירתם ולסייע בגיבוש ובהובלת מניני תפילה ובהקמה ואבזור בתי הכנסת החדשים בקיבוצים.
איילת השחר קיבוצים בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד