י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בעקבות ההרעה בתוצאות: כ-300 עובדים של תנובה הולכים הביתה

העובדים שיישארו בחברה יקבלו העלאת שכר ובונוס שנתי • לדברי תנובה, ההתייעלות "תתבסס בעיקרה על הצעת פרישה מרצון בתנאים מועדפים" • מנכ"ל תנובה: "הסכם השכר החדש מבטא את אחריותה של תנובה כלפי עובדיה - ואחריות העובדים כלפי החברה"

אייל מליס, מנכ"ל תנובה. צילום: גיל יערי, פלאש 90
אייל מליס, מנכ"ל תנובה. צילום: גיל יערי, פלאש 90



הפיטורים בתנובה יוצאים לדרך: הנהלת תנובה מוציאה לפועל את תוכנית ההתייעלות שלה - הנובעת מהרעה בתוצאותיה הכספיות, במסגרתה צפויים להיות מפוטרים כ-300 עובדים.

הנהלת החברה הודיעה הערב כי היום ייחתם הסכם שכר חדש לשנים 2018-2016, בעלות כוללת של יותר מ-100 מיליון שקל. במסגרת ההסכם, אלפי עובדי תנובה יזכו לתוספת שכר של 7.5% לשנים 2018-2016 - 2.5% בכל אחת מהשנים. בנוסף, עובדי תנובה יקבלו בונוס שנתי בגין תקופת ההסכם בסך של כ-60 מיליון שקל, שיחולקו בהתאם לנוהלי החברה. תנובה מעסיקה כ-5,500 עובדים.

כלל עובדי תנובה, כולל המנכ"ל וההנהלה, לא קיבלו בונוס בגין שנת 2015.

בתמורה, ועד העובדים הסכים לביצוע תכנית התייעלות, שתכלול פיטורים של כ-300 עובדים. לדברי החברה, ההתייעלות "תתבסס בעיקרה על הצעת פרישה מרצון בתנאים מועדפים. ככל שלא יושגו הסכמות באשר למכסת הפורשים ותנאי סיום עבודתם, תועבר ההכרעה למנכ"ל תנובה ויו"ר הסתדרות המעו"ף".

"אני מברך על חתימת הסכם השכר החדש, המבטא את אחריותה של תנובה כלפי עובדיה - ואת אחריות העובדים כלפי החברה", אמר מנכ"ל תנובה, אייל מליס, "תנובה יוצאת היום מחוזקת לקראת האתגרים הנכונים לה בשנים הקרובות בשוק המזון, וביחד עם העובדים נמשיך לפעול במלוא המרץ לטובת הצרכן הישראלי".

יו"ר ארגון העובדים, אחיאב שמחי, מסר: "עובדי תנובה הם עובדים מסורים, שמשקיעים לילות כימים בהצלחת החברה ובשמירה על יציבותה. ההסכם מוקיר את תרומתם הגדולה של העובדים לשמירת יציבותה של החברה ולהצלחתה".

תנובה הודיעה כבר בחודש מארס 2016 על תוכנית התייעלות, שכוללת קיצוץ של רבע מההנהלה הבכירה, איחוד חטיבות ובהמשך פיטורי מאות עובדים. כעת, לאחר שהגיע שסיימה לנהל משא ומתן מול וועד העובדים הוציאה הצדדים הודעה בדבר הסכם השכר החדש. בהודעה לא ננקב מספר המפוטרים הצפוי.

מאחורי תוכנית ההתייעלות עומדת ההרעה בתוצאותיה של תנובה בשנה האחרונה וירידה גדולה בנתחי השוק שלה במגוון רחב של קטגוריות.

מאחורי ההידרדרות הגדולה במכירות ובנתחי השוק של תנובה מתחילת השנה שעברה עומדים שינויים בשוק המזון, שתנובה מתקשה להתמודד עמם. השינויים כוללים את השקת המותג הפרטי של שופרסל בתחום החלב, פתיחת מכסות ליבוא פטור ממכס של גבינות צהובות, הורדות מחירים של מוצרי חלב בפיקוח ומבצעים של טרה כתוצאה מהשקעה של כמיליארד שקל בפתיחת מחלבת נעם, שהכפילה את כוח הייצור שלה וגורמת לה להיות מוכנה לשחוק את הרווחיות שלה כדי להגדיל מכירות.

גם גורמים פנימיים השפיעו על ביצועי החברה, כמו התקלה בייצור מעדן הפרימיום יולו וחילופי בכירים רבים, ובהם גם מנכ"ל הקבוצה, אריק שור, שסיים את תפקידו בתחילת 2016 עקב חילוקי דעות עם בעלי השליטה בחברה מאז מארס 2015 - ברייטפוד הסינית. במקומו מונה אייל מליס, שכיהן עד אז כמנכ"ל תשלובת החלב. בנוסף, באותו זמן עזב סמנכ"ל המכירות של החברה אייל ארד ובכירים נוספים בחברה.
תנובה פיטורי עובדים בונוס שנתי ועד עובדים תכנית התייעלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד