כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הגוראי שלא זנח את ברסלב: הרב נחמן אלבוים ז"ל

בליל שבת התמוטט הרב נחמן אלבוים, מילדי טהרן מחשובי חסידות גור - שאף לא זנח את עברה הברסלבי של משפחתו • יהי זכרו ברוך

רבי נחמן אלבוים ז"ל. (צילום: אהרן קליגר מכון ברסלב הר המור)
רבי נחמן אלבוים ז"ל. (צילום: אהרן קליגר מכון ברסלב הר המור)

ברוך דיין האמת - בירושלים נפטר הרה"ח רבי נחמן אלבוים ז"ל, ממקורבי האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' ואדמו"רי בית גור ומייסד סוכנות הנסיעות המפורסמת 'אידיאל טורס' בירושלים.

בשבת האחרונה התמוטט לפתע בבית 'טובי העיר' בירושלים. הוא פונה לבית החולים, שם השיב את נשמתו ליוצרה בשנות התשעים לחייו. בליל שבת עוד השתתף בטיש בשבת חנוכה אצל האדמו"ר מגור, ואחר כך בליל שבת התמוטט לפתע ואיבד את הכרתו.

אביו הרה"ח רבי יצחק אייזק ז"ל היה מחשובי חסידי ברסלב בפולין. ר' נחמן היה מילדי טהרן וה'אמרי אמת' היה סנדק בשמחת הברית שלו. הוא למד אצל הגאון הקדוש רבי אלחנן וסרמן הי"ד בישיבה בבראנוביץ וכן אצל הגאון רבי אברהם אלחנן ספקטור זצ"ל ראש ישיבת 'תורת אמת ואמונה' של ברסלב בפולין, כשהגיע לארץ נכנס ללמוד בישיבת 'שפת אמת' של חסידות גור.

בחייו לא זנח את הקשר לחסידות ברסלב והמשיך לנסוע בראש השנה לאומן.

רבי נחמן אלבוים, שהיה מצעירי החסידים בקיבוץ ברסלב בלובלין בישיבת יח"ל בפולין בהשתתפות המהר"ם שפירא, היה עד ראיה ושמיעה לקולות-ולברקים שהיו בתפילות במקום, הוא תיאר את הרגע ההוא בזהב לשונו בראיון לאהרן קליגר ושלמה רוזנברג בבטאון ברסלב 'ניצוצות':

"רבי שלמה יהודה הופמן החזן מתעטף בטלית ויורד בדחילו ורחימו לפני התיבה, ופותח ב'אשרי'. קולו האדיר הולך ורועם כשאגת אריה הפולחת כל לב, הציבור הגדול נסחף בזרם האדיר של תפילות ותשבחות היוצא מאלפי פיות, וכאשר הוא מגיע ל"שְׁלוֹשׁ עֶשְׂרֵה מִדוֹת הָאַמוּרוֹת בַּחֲנִינָה", הוא משתפך בערגה, ופורש את ידיו כלפי מעלה. אחת אחת הוא שולח את המידות לפני בוראו, ומפציר בהן ברטט אבהי שימליצו טוב על אנשי עדתו בתוך בני ישראל".

"רעש התפילה נמשך עד אור הבוקר" סיפר הרב אלבוים. "לאחר שחרית פינו החסידים את בית המדרש, ועובדי הניקיון תפסו את מקומם. שליחים מטעם הנהגת העדה סובבים מאכסניה לאכסניה, עומדים על צרכי הציבור, ומציעים עזרה למתקשים. ראשי העדה התייחדו באכסנייתם, וקבעו את הסידורים האחרונים הקשורים בשני ימי ראש השנה: מי יעבור לפני התיבה לתפילת שחרית, מי לתפילת מוסף, מי יקרא בתורה, ומי יעלה לתורה".

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' נחמן ז"ל הקים שיקם ושיפץ את קבריהם של אדמו"רי גור בפולין והשתתף אף במסע האדמו"ר מגור המפורסם בשנת תשמ"ד לפולין, ועזר לו רבות בשיפוץ המצבות ושיקום הקרבים. ר' נחמן היה יהודי חם בכל מה שקשור לגור ולחסידות, ובעל זכויות רבות, והיה נדיב לב. הוא חילק את מגוריו בין ישראל לארה"ב.

הותיר אחריו את בניו ר' נחום אלבוים שהיה נהגו של בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל, ור' אריה אלבוים מבעלי סוכנות הנסיעות 'אידיאל טורס',

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
נחמן אלבוים הלוויה חסידות גור חסידות ברסלב אידיאל טורס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד