כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בית המשפט יכריע: האב שאיבד את אשתו וארבע בנותיו מתנגד לנתיחה

הטרגדיה המזעזעת שאירעה אמש בירושלים עוד לא תמה - המשטרה מבקשת לנתח את גופת האם שרצחה את ארבע בנותיה ונשרפה, זאת על מנת לשלול חשש שיד נוספת מעורבת במעשה הרצח האיום; האב הדתי מתנגד • בקשה לדיון דחוף הוגשה לבית המשפט

גופת אחת הילדות מפונה מזירת השריפה אמש, צילום: פלאש90
גופת אחת הילדות מפונה מזירת השריפה אמש, צילום: פלאש90

האסון שנגע בלבם של כל אדם ואדם טרם הגיע לסיום - במשטרת ירושלים מבקשים לבצע נתיחה שלאחר המוות באם ובארבעת בנותיה שנמצאו אתמול בביתם בירושלים ללא רוח חיים, זאת על מנת לשלול אפשרות שאדם חיצוני היה מעורב בטרגדיה.

עו"ד דרור שוסהיים נציג זק"א אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי לאחר בדיקה חיצונית ו-CT המשטרה ככל הנראה לא תתעקש על נתיחה שלאחר המוות בפעוטה, אחותה בת ה-7 והאם, אך תבקש נתיחה מקומית בצוואר ל-2 הנערות בנות ה-12.

בכבאות והצלה ירושלים, כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', פרסמו כבר אמש את תוצאות החקירה הראשונית, בה נכתב כי עם כניסתם של הכבאים לבית איתרו את האם כשהיא מוטלת ללא רוח חיים, זאת בזמן שארבעת הבנות היו נעולות בחדר שם עדיין בערה האש. האם, בשונה מבנותיה, לא נפגעה משריפה. מסקנה זו, מחזקת את הערכת המשטרה המזעזעת כי האם הציתה ורצחה את בנותיה.

על מנת לשלול אפשרות למעורבות יד זרה, משטרת ירושלים העבירה את גופות בני המשפחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר על מנת לבצע נתיחה שלאחר המוות, דבר האסור על פי התורה משום חילול כבוד המת.

האלמן ואב הבנות, יהודי דתי עולה מצרפת, מתנגד לנתיחת הגופות משום כבוד המת, ופנה לעו"ד דרור שוסהיים, מהמחלקה המשפטית של זק"א, על מנת לקבל סיוע בעניין. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי במכון לרפואה משפטית באבו כביר נערכה בדיקה חיצונית ובדיקת CT, אולם חוקרי המשטרה לא הסתפקו בכך ומתעקשים לבצע נתיחה כדי לקבוע את סיבת המוות.

בעקבות כך, עו"ד דרור שוסהיים מהמחלקה המשפטית של זק"א הגיש בקשה לדיון דחוף בבית המשפט על מנת למנוע את חילול המת. 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב. בטרם נקבע מועד, כאמור, המשטרה ככל הנראה לא תתעקש על נתיחת הגופות של האם והילדות אולם כן תבקש לבצע נתיחה מקומית בצוואר לשני הנערות בנות ה-12.

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי אמר הבוקר בגלי צה"ל כי מחקירת השריפה עולה שחלק מהבנות לא מתו כתוצאה מהשריפה, אלא ככל הנראה נרצחו עוד קודם לכן. לגבי שאלת מצבה הנפשי של האם אמר ניצב הלוי כי מהראיות בדירה נראה שהאם נטלה תרופות. לדבריו, צריך לבדוק איך היא הגיעה למצב כזה של לרצוח את בנותיה, ומי פיקח עליה.

(צילום: דביר עדני, דיווח ראשוני בפייסבוק)

עודכן בשעה 12:51
שריפה נתיחה שלאחר המוות רצח הבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד