י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"לא שמע לשון הרע": תיעוד מהלווית השר לשעבר יעקב נאמן ז"ל

רבנים וצמרת המדינה ליוו את שר האוצר לשעבר עורך הדין יעקב נאמן ז"ל בדרכו האחרונה • ידידו הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן ספד לו: "תמיד אמר לי אני לא קורא עיתון, אני לא רוצה לשמוע לשון הרע" • צפו בתיעוד

"לא שמע לשון הרע":  תיעוד מהלווית השר לשעבר יעקב נאמן ז"ל
הדס פרוש פלאש 90

קהל רב, בראשם צמרת המדינה, שרים, חכי"ם ושופטים, הגיעו להשתתף היום (שני) בצהריים במסע הלווית שר האוצר לשעבר, עורך הדין, ר' יעקב נאמן ז"ל שנפטר אתמול בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים - לאחר מחלה קצרה בתקופה האחרונה.

ידידו וחברו הקרוב, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתכוון להשתתף במסע הלוויה, ביטל את הגעתו בעקבות סידורי האבטחה הכרוכים בהשתתפותו - ולאחר דרישת המשפחה שלא לבדוק את המשתתפים. ראש הממשלה יגיע לנחם את המשפחה במהלך ימי השבעה.

ראשון הסופדים היה נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שאמר: "יעקב יקירי, ידיד נפשי. לפני כשבוע שוחחנו. 'אני זקוק לעצה הטובה שלך', אמרתי לך. ואתה ממיטת חולייך, הבטחת שנפגש מיד כשתתחזק. והנה אנחנו עומדים כאן, כואבים ומתגעגעים. איש החכמה והתבונה, איש העצה והתושייה, הפיקחות וההקשבה, איננו. ו"אֵין חָכְמָה וְאֵין תְּבוּנָה וְאֵין עֵצָה לְנֶגֶד השם".

"יעקב יקירי ואהובי, יעקב ישראל, חייך מסורים היו לאהבה הגדולה שלך, אהבה לכל אשר שם ישראל יקרא. אהבת את הארץ, ארץ ישראל – והושטת יד לכל בוניה ואוהביה. אהבת את תורת ישראל ונהגת בה כגדולי אוהביה, שלא מפסיקים להגות בה, להשתוקק אליה וללמוד אותה. יום יום ואתה לא חדלת מללמוד משניות, ותלמוד, דף יומי ופרק יומי".



ידידו, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב-יפו, ספד ואמר כי "בבית חולים שערי צדק במחלקה קרדיולוגית הוא לומד איתם תורה, מקשיב אליהם ומחייך אליהם. הרגש שלו לא היה פחות משכלו. היה בעל רגש עצום. מי היה בשעריו וזוכים ממנו למתן בסתר שאיש לא ידע. איש לא ידע את רוחב ליבו. יעקב היה קשוב לסבל של אחרים".

הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, ציין את היותו קובע עיתים לתורה ומשתתף בשיעורים. "תמיד מצאו בך עצה וחכמה כל מכריך".

"מאוד קשה לעמוד ולהספיד איש גדול, איש ענק ורב פעלים", הוסיף. "יעקב היה חכם ובעל מתינות ורגש מיוחד במינו, רגש עמוק שממלא את כל הישוב". הרב עמאר התייחס גם ללימודי התורה עליהם הקפיד נאמן ואמר כי "הייתה ליעקב אהבה אמתית לתורה – בחופש שלו הוא היה הולך לישיבות ולומד, הוא ידע שמעל לכל החוכמה ומעל לכל התבונה, התורה היא מזינה את הכל והוא אחז בה וניסה לחזק אותה".

ידידו, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, הספידו וציין את העובדה שלא ויתר אפילו יום אחד על לימוד דף יומי והלכות לשון הרע - שתמיד היה אצלו על השולחן ספר "שמירת הלשון".

"אמר לי לא פעם, 'אני לא מסתכל בעיתון - אני לא רוצה לשמוע לשון הרע'. הוא ניצל את הכישרונות שלו עד הסוף, כמה הוא השקיע בתפילות לא ויתר על מניין, אפילו מרחקים. גם בארץ וגם בחו"ל - היה נוסע עם אחי יעקב בערב ראש חודש למערת המכפלה".

לאחר מסע ההספדים שרו את השיר 'אוחילה לקל' מתוך תפילת הימים הנוראים, ומסך ההלוויה המשיך להר הזיתים, שם נטמן. בני המשפחה ישבו שבעה בביתו ברחוב חובבי ציון 8 בירושלים.

זמני התפילות:
שחרית בשעה 7:00, מנחה וערבית בשעה 16:30.

מסע הלוויה. צילום: הדס פרוש - פלאש 90






























יעקב נאמן הלוויה הר הזיתים היכל שלמה הרב גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד