י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לנצח את הסטטיסטיקה ולשמור על העסק

רוצים להפוך לעצמאיים מצליחים? כיצד עושים זאת? מדי שנה נפתחים בישראל כ- 45 אלף עסקים קטנים אך במקביל נסגרים כ- 35 אלף • כך תעשו זאת בצורה הנכונה והטובה ביותר / איה ספיר

לנצח את הסטטיסטיקה ולשמור על העסק

מידי שנה נפתחים בישראל כ 45 אלף עסקים קטנים אך במקביל נסגרים כ 35 אלף. אחת הסיבות העיקריות לנפילת עסקים קטנים ובינוניים היא התנהלות לא נכונה בכל הקשור לכסף או להתנהלות מול רשויות המס. רחלי סלינה יועצת מס מעניקה כמה טיפים חשובים להתנהלות נכונה שיסייעו להשאיר אתכם בין העסקים שמצליחים לייצר רווח ולהרחיק אתכם מהמקום השורד והנאבק.

תמיד ידעתם שאתם רוצים להיות עצמאיים לנהל עסק שיפרנס אתכם בכבוד ודרכו תוכלו לבטא את עצמכם. באם אתם נותני שרות או יצרנים, חשוב שתקפידו להיעזר באנשי המקצוע המתאימים שיוכלו לתת יד בדרך להצלחה. כמו שאתם בוחרים להגיע למוסך על מנת לטפל ברכב, או כמו שתעזרו בחשמלאי לטפל בבעיית חשמל, או בעורך דין על מנת לייצג אתכם בבית משפט, כך מומלץ להיעזר ביועץ מס להתנהלות נכונה מול הרשויות ולניהול נכון של כספכם.

חשבון הבנק

קחו את השליטה על חשבון הבנק שלם לידיכם. הפרידו בן החשבון המשפחתי לבין חשבון העסק. לא מעט בעלי עסקים מעדיפם לנהל חשבון בנק אחד, אם כדי לחסוך בעמלות או מתוך תפיסה שלא ממש צריך שזו "התעסקות" מיותרת. אך הניסיון מלמד כי ניהול החשבון העסקי יחד עם המשפחתי גורם לבלבול ומייצר תמונת מצב מטעה. הפרדה היא הדרך היחידה בה תוכלו לעקוב באופן מדויק על הכנסות, הוצאות תשלומים הן של הבית והן של העסק.

בחרו באנשי המקצוע שאתם

בחרו להתרכז במה שאתם טובים בו במיוחד והשאירו את ההתנהלות מול הרשויות ליועצים המתאימים. לא מעט בעלי עסקים קטנים מנסים לצלוח את הבירוקרטיה בעצמם וניגשים לבד לרשויות המס לפתוח תיקים. יש מי שיכול לעשות זאת עבורכם ביעילות רבה יותר, לחסוך לכם זמן, אנרגיה ולהעניק לכם את השקט בראש להתמקד בפיתוח העסק ובעבודה המקצועית שלכם.

התנהלות כספית

תכננו את תזרים המזומנים שלכם בחכמה. תמיד תשאירו מספיק על מנת שתוכלו לעמוד בתשלומי המיסים אליהם תדרשו, אם מידי חודש במהלך השנה או בסופה. בקשו מיועץ המס שלכם להעריך את צפי ההוצאות המס שלכם, שלמו אותם בזמן הימנעו מקנסות ותחסכו לעצמכם כסף שתוכלו לתעל לטובת העסק. חודשיים שלושה לפני תום שנת המס בקשו מיועץ/ת המס הערכת מס שנתית. כך תוכלו למצב את העסק מבחינת הרווח והמס הצפויים לכם באותה שנה, תוכלו להבין אם מתעורר צורך להגדיל מקדמות ולהימנע מתשלום גבוה במועד הגשת הדוח השנתי של המס שצובר רבית והצמדה. כמו-כן, הפקדה לקופת גמל או לקרן השתלמות מזכה בניכוי וזיכוי במס . בקשו לדעת מהו הסכום המקסימאלי להפקדה עבורכם ומהו החיסכון הצפוי במס בעקבותיו.

לפרטים>>
סטטיסטיקה עסק עצמאיים בעלי עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד