י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הבחור שנעצר באומן מתחנן מהכלא: "אני חולה בסוכרת נעורים המצב מחמיר"

בשורת מכתבים לשלטונות באוקראינה כותב הבחור נתנאל שמעון שנעצר בחשד שהשחית את הצלב באגם באומן: "לקחו לי את כל התרופות מתא המעצר. אני חולה בסוכרת נעורים, אני מבקש שמישהו יעזור לי" • המכתבים המלאים בפנים

הבחור מתוך מצלמות האבטחה מסיר את הצלב מהאגם
הבחור מתוך מצלמות האבטחה מסיר את הצלב מהאגם

השחתת הצלב ב"אגם התשליך" באומן שבאוקראינה: הבחור החשוד בהשחתת הצלב, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הוא נתנאל שמעון, צעיר ישראלי בשנות העשרים לחייו, תושב העיר חולון.

החשוד חולה בסכרת ולדברי מכריו נמצא "במצב לא פשוט". הוא פנה במכתב לפרקליט המדינה המקומי ולבית משפט האירופאי לזכויות האדם: "ביקשתי מהמשטרה שיתנו לי להתקשר להורים שלי, בכדי שיביאו לי עו"ד מישראל, אך המשטרה לא אפשרה לי".

"נתנו לי רק עו"ד של המדינה, ומאשימים אותי במעשים שלא עשיתי" הוא כותב במכתבו, המתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים".

"המשטרה התנהגה באלימות ברוטאלית כלפי אחי. אני לא סומך על העו"ד של המדינה, זה נראה שהוא עובד משטרה, והוא מושתל שלהם. ומכריחים אותי בחקירות לחתום על מסמכים, ומרמזים לי שאם לא אחתום, לא יהיה לי טוב".

הבחור מוסיף, "הוכנסתי לתא מעצר יחד עם אסירים אחרים, שכל הלילה צעקו ולא נתנו לי לשון. ביקשתי חמש פעמים להזמין רופא והגיע אלי רופא רק פעם אחת, למרות שאני חולה בסכרת קשה. בנוסף לקחו לי את כל התרופות מתא המעצר. אפילו הרופא שביקר אותי לא היה לו את התרופות המתאימות".

לסיום הוא מבקש וכותב בתחינה: "אני מבקש שמישהו יעזור לי לטפל במחלה ממנה אני סובל".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מכתבו של הבחור הועבר לפרקליט המדינה המקומי ולבית משפט האירופאי לזכויות אדם באמצעות עסקנים שביקרו אותו.

במכתב נוסף כתב שמעון לחוקר המשטרה: "אני נתנאל שמעון, חולה בסוכרת נעורים. מרגע המעצר אני מרגיש גרוע מאוד וסובל מכאבים בכל מיני חלקים בגוף. המצב מחמיר, וזה מתבטא גם בקשיי ריכוז ובחוסר שינה. אני מבקש בבקשה להוציא אותי דחוף לבית חולים, על מנת לטפל בנמחלה שלי באופן יעיל".

על פי הדיווחים בקהילה היהודית באומן, עסקנים בקהילה היהודית מנסים כעת להגיע להסדר מול הרשויות המקומיות בניסיון לגרשו לישראל. באם יצליחו להגיע להסכמה עם הרשויות המקומיות, הוא יקבל ויזה שחורה לכל החיים ולא יוכל לחזור לעולם לאוקראינה. הוריו של הבחור נמצאים בקשר כל העת עם העסקנים וממתינים לפעול לפי ההתפתחויות.

(הבחור מתוך מצלמות האבטחה באגם באומן)

הבחור החשוד נתנאל שמעון (באדיבות המצלם) צילום: הבחור החשוד נתנאל שמעון (באדיבות המצלם)
הבחור החשוד נתנאל שמעון (באדיבות המצלם)

אחד מהעסקנים הפועל לשחרורו אומר ל'בחדרי חרדים': "בתקווה שהמהלך יצליח, מערכת המשפט פה זה לא כמו בישראל, הכל מורכב. מקווים לטוב".

בינתיים בקהילה היהודית מנסים לסייע לבחור העצור. מנהל המוסדות של הקהילה היהודית באומן, הרב פרץ קראהן, דואג להכניס לו מידי יום ארוחות כשרות דרך העסקן המקומי דוד רפפורט.

כזכור כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הבחור נתנאל שמעון נעצר במוצאי שבת יחד עם ארבעה מחבריו, ששוחררו אמש - בעוד נתנאל שמעון החשוד המרכזי שנראה במצלמות האבטחה משחית את דמותו של אותו האיש באגם התשליך נותר במעצר. לטענת אנשי המשטרה, הוא הודה במעשים, אך הוא מכחיש שהודה בחקירה.

בתוך כך, ל"בחדרי חרדים" נודע כי הרב יעקב ג'אן, רב הקהילה היהודית באומן, השוהה בביקור חיזוק קהילות בישראל, קיצר את ביקורו בישראל וישוב כבר הערב לאומן בניסיון לסייע לעצור.

המכתבים שכתב הבחור לרשויות באוקראינה






צלב באגם באומן נתנאל שמעון חולה בסוכרת אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד