כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חשיפה: הדרישה החרדית שתתן ברקס לחילונים

חשיפת "בחדרי חרדים" • לאחר שהשרים משה כחלון ויואב גלנט הבטיחו לחברי הכנסת מ'יהדות התורה' להקים אגף חרדי במשרד השיכון, כעת החרדים מציגים דרישות נוספות והכרחיות במטרה למנוע מחילונים לזכות בדירות 'מחיר למשתכן' באזורים חרדיים • כל הפרטים

חשיפה: הדרישה החרדית שתתן ברקס לחילונים

חשיפת "בחדרי חרדים" • לאחר שהשרים משה כחלון ויואב גלנט הבטיחו לחברי הכנסת מ'יהדות התורה' להקים אגף חרדי במשרד השיכון, כעת החרדים מציגים דרישות נוספות והכרחיות במטרה למנוע מחילונים לזכות בדירות 'מחיר למשתכן' באיזורים חרדיים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ח"כ יעקב אשר נפגש היום (שני) עם ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי, ודרש ממנו לפעול לכך שבפרוייקטים המיועדים לחרדים ב'מחיר למשתכן' - הרוכשים יהיו חייבים לדור בדירה לאלתר ולא יוכלו להשכירה לאחרים.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף את הדרמה שהתחוללה סביב דירות "מחיר למשתכן" ברמת שלמה, אז התברר כי אלפים מבני המגזר החילוני נרשמו לפרוייקט בשכונה החרדית, מה שמאיים על צביון השכונה.

הסיבה שהחילונים באו בהמוניהם לרמת שלמה היא הפירצה הקיימת בקריטריונים של 'מחיר למשתכן', על פיהם, הזוכים במכרז רשאים שלא להתגורר בדירה והם יכולים להשכיר אותה לאחרים. בנוסף, לאחר 5 שנים הם אף יכולים למכור אותה. התוצאה: חילונים רכשו דירות בשכונות חרדיות במטרה למכור אותן.

ח"כ אשר אומר ל"בחדרי חרדים" כי "המדינה מייעדת פרויקט של מחיר למשתכן לאוכלוסייה החרדית ומגדירה את המכרז כמיועד עבור צביון חרדי, אולם בפועל ניגשים להגרלה זכאים רבים שאינם עונים על ההגדרה של צביון חרדי, מתוך כוונה שגם אם הם לא מתאימים לצביון ולא יוכלו לגור הם ישכירו את הדירות וימכרו אותם כעבור חמש שנים, כך יוצא שבפועל זכאים אשר פתוחה להם הדלת לעשרות פרויקטים ברחבי הארץ מתמודדים מול זכאים חרדיים שההיצע שלהם מצומצם".

אשר מתייחס לחשיפת "בחדרי חרדים" על רמת שלמה ואומר כי "מכרז בשכונת רמת שלמה בעיר ירושלים, מכרז בו התמודדו שתיים עשרה אלף איש על כמה מאות דירות כשחלק גדול מהמתמודדים אינם עונים על ההגדרה של צביון חרדי", לדבריו, "יש לחייב בפרויקטים של מחיר למשתכן המיועדים לאוכלוסייה מסוימת לגור בדירה ואיסור להשכיר או למכור את הדירה מס' שנים".
יעקב אשר מצוקת הדיור החרדית רמת שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד