י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

פרסום ראשון: מתיחות שיא ב'יהדות התורה' • גפני לליצמן: "נפתח גם את הכסף שעבר למשרד הבריאות"

הקרע הפנימי במפלגת "יהדות התורה" מגיע לשיאים חדשים, כאשר מול הדרישה של אגודת ישראל לדין וחשבון מגפני - מציגים החברים מדגל התורה דרישה מליצמן • 'בחדרי חרדים' עם הסערה שהתחוללה אמש בישיבת הסיעה הרותחת של 'יהדות התורה'

פרסום ראשון: מתיחות שיא ב'יהדות התורה' • גפני לליצמן: "נפתח גם את הכסף שעבר למשרד הבריאות"
זינדל פלאש90

המתיחות ב'יהדות התורה' עלתה לשיאים חדשים: ל"בחדרי חרדים" נודע כי אתמול (שני) התקיימה ישיבת סיעה סוערת ביותר ב'יהדות התורה' בהשתתפות כל חברי הסיעה, כשעל שולחן הדיונים עלו טענות 'אגודת ישראל' על העובדה שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני קבע ללא התייעצות את סדר חלוקת הכספים הקואליציוניים.

המתקפה על גפני הגיעה אתמול לא רק מכיוונו של שר הבריאות יעקב ליצמן, אלא בעיקר מכיוונו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, שעלה למתקפה חזיתית מול גפני בטענה כי לא ייתכן שכספים קואליציוניים מתחלקים ללא התייעצות והסכמה של כל החברים.

מנגד, גפני השיב לו בשני טיעונים - "הראתי לך את רשימת החלוקה, בנוסף, אין כל שינוי בחלוקה הפעם מפעם קודמת, שאז כולם אישרו את החלוקה שלי". פרוש השיב: "פניתי אליך לפני חודשיים, ושוב לפני שלושה שבועות, ביקשתי ממך לקבל את החלוקה ובסוף הראת לי אותה לאחר שהיא אושרה בישיבת ממשלה, מבלי שנוכל לעשות בה כל שינוי. דבר נוסף, החלוקה השנה שונה משנה שעברה פרטים מסויימים, וצריך לדון עם כולם, מה ילך לאן וכמה ילך".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" ונחשף כאמור לראשונה כעת, כי מול חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' – עמדו חברי הכנסת יעקב אשר ואורי מקלב והגנו בחירוף נפש על עמיתם גפני, כשרגע השיא נרשם בעת שמקלב פנה לליצמן ואמר לו: "אתה רוצה שנדרוש פירוט על הכספים שהעברת למשרד הבריאות?". גפני אימץ את הטיעון של מקלב ואמר בהמשך שוב לליצמן: "אין בעיה, נקיים דיון על הכל, גם על הכספים של משרד הבריאות".

המחלוקת עצמה נסבה על שני מישורים, ראשית על ה-120 מיליון שקל הסיעתיים, ובנוסף על הכספים הנוספים שגפני הצליח לגייס בעצמו – עליהם השיב מקלב באש לליצמן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי 'איש השלום' אתמול היה יו"ר הסיעה מוזס, שבמשך כל זמן הוויכוח הסוער ניסה בכוח להעביר נושא. "רבותי, חייבים לחזור לסדר היום של ישיבת הסיעה, יש סדר יום ויש מליאה", אמר, אולם חברי סיעתו מ'אגודת ישראל' לא נענו לבקשתו בטענה כי "צריך לעשות סוף לוויכוח ולעלות הכל על השולחן". לסיום נקבע לקיים דיון נוסף בנושא.
אגודת ישראל דגל התורה משה גפני יעקב ליצמן מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד