י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שמעון גרוס על כתב האישום: "אין לנו עניין לנקום במדביר"

הרב שמעון גרוס מגיב ל'בחדרי' על כתב האישום שהוגש נגד המדביר, שגרם למות שתי בנותיו ע"ה: "אין לנו עניין להחמיר איתו - אנו אנשים מאמינים, זה לא יעזור לנו אם הוא ישב בכלא" • חושף: הסכם הטיעון נחתם ביום שבו נולדה בת חדשה למשפחה

שמעון גרוס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
שמעון גרוס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 

"יש פה אמירה מאוד חזקה שמדובר בהריגה", כך אומר הרב שמעון גרוס ל'בחדרי חרדים', כתגובה על כתב האישום שהוגש היום (ג) נגד המדביר שהביא להריגת שתי בנות המשפחה.

״הסדר הטיעון הוגש היום לבית משפט, ויכול להיות שבית המשפט לא יקבל את ההסדר, ושיהיה ערעור", אומרים בני המשפחה, "המשפחה והמדינה לא יערערו. בעוד שלושה שבועות יערך דיון בבית המשפט בדלתיים פתוחות, שם יוחלט האם לקבל את הסדר הטיעון. ואז הכל יתברר לחלוטין״.

לדבריו: ״יש אמירה חזקה של המדינה שהיא משמעותית מההיבט המשפטי - בסעיף ההריגה: מאחר וכתב התביעה נגד המדביר הוגש על הריגה כפולה ולא על גרימת מוות ברשלנות, שזה אמירה מאוד חזקה מבחינה משפטית.

"לדוגמא: החייל היורה מחברון - אלאור עזריה, הואשם בהריגה ומוות ברשלנות. ובמקרה של המדביר הוא הואשם בהריגה והריגה כפולה שזה סעיף מאוד חמור - עד 10-20 שנה בכלא לכל אחד. אך מצד שני הגיעו עם המדביר להסדר טיעון מאוד מקל, בהודעה שהוציאה הפרקליטות טענו שהושג הסדר טיעון בשל בעיות רפואיות שיש למדביר״.

״מאז האסון הכל טירוף במשפחה", הוא מוסיף, "בדיוק כשנולדה לנו בת ביום שישי האחרון, נחתם ההסדר טיעון.

"לא היה לנו עניין שיחמירו איתו בעונש. אנחנו לא בעמדה של לנקום בו. הפרקליטות התייעצה איתנו בכל התהליך להסדר הטיעון, ע״פ החוק, והסכמנו לזה שיקלו איתו כמה שאפשר בעונש.

"אחרי הכל אנחנו אנשים מאמינים, זה לא יעזור לנו אם הוא ישב בכלא או לא, והכל מאת ה׳, אין לנו עניין בעונש, הוא בסך הכל היה המקל, מאמינים שאת העונש שלו הוא קיבל, אף אחד לא היה רוצה להתחלף איתו. מובן שהפרקליטות לא הוציאה אותו בלי שום עונש, כי אחרי הכל מדובר בהריגה ואין דבר כזה שיפטרו אותו מכלום. יש גם אמירה ציבורית להרתיע אחרים למען ישמעו ויראו״.

- כמעט שלוש שנים אחרי איך המשפחה מתמודדת?

״האסון עדיין מהדהד יום יום בבית, לאבד שתי בנות זה לא דבר פשוט, שאף אחד לא יתנסה בזה. השנה הבנות היו אמורות לעלות אחת לכיתה א׳ ואחת לגן חובה.

"אנחנו רואים הרבה חסדי ה׳, במהלך השלוש שנים מאז האסון נולד לנו בן לפני כשנה, וביום שישי האחרון נולדה בת. שני הבנים שאושפזו קשה באסון, והשתקמו עדיין זוכרים הכל ומשתדלים להמשיך בשגרה״.

משפחת גרוס מדביר משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד