כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הירי בחיפה: המשטרה חיפשה נשק בת"ת סערט ויז'ניץ; מתחזק החשד שהרקע לאומני

למרות שבבוקר העריכו במשטרה כי הרקע לאירוע הירי בחיפה הוא ככל הנראה פלילי, בשעות האחרונות מתחזק החשד כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. במקביל, המשטרה עורכת סריקות נרחבות אחר הנשק גם בת"ת של סערט ויז'ניץ • כל הפרטים

הסריקות אחר הנשק, היום בחיפה (אהרן ברוך ליבוביץ')
הסריקות אחר הנשק, היום בחיפה (אהרן ברוך ליבוביץ')

למרות שבבוקר העריכו במשטרה כי הרקע לירי בחיפה הוא ככל הנראה פלילי, בשעות האחרונות מתחזקת ההערכה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

הבוקר בסמוך לשעה 9:30 בוצע ירי ברחוב דרך העצמאות בשכונת חליסה בחיפה, ממנה נפגע הרב יחיאל אילוז המכהן כדיין בביה"ד לגיור בחיפה. הוא נפצע בינוני ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. כוחות משטרה פתחו בסריקות על מנת לאתר את היורה.

במהלך הסריקות, כ-40 דקות לאחר הירי לעבר הדיין שיצא מרכבו, נרצח גיא כפרי בן 47 מנשר כאשר בוצע לעברו ירי ברחוב הגיבורים באותה השכונה בעיר. כוחות משטרה גדולים הרחיבו את הסריקות הנרחבות לאיתור כלי הנשק והיורה.


סריקות המשטרה ברחבי העיר. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

"השוטרים נמצאים בכל מקום" סיפר ל'בחדרי חרדים' תושב הקרייה חרדית בעיר, "השוטרים גם הגיעו לתלמוד התורה של חסידי סערט ויזניץ וערכו חיפוש במסגרת הסריקות".

על החקירה הוטל צו איסור פרסום ובעקבות כך לא נוכל לפרסם פרטים נוספים.

למרות שהרקע לירי טרם ברור, אמר נתנאל, בנו של הרב אילוז ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בטעות בזיהוי. אבא ירד מהרכבת במרכז השכונה בחיפה בדרך לעבודתו בבית הדין, ואז ירו בו, עדיין לא ברור לנו - מי ואיך".

לאחר טיפול ראשוני בזירת הירי הועבר הרב אילוז, לבית החולים רמב"ם. באשר למצבו מספר הבן על נס של ממש: "הכדור פגע לו ביד ובמותן, כתוצאה מכך היד שלו נשברה. הכדור בעצם פגע בו סמוך ללב, אבל הוא ניצל ומצבו בינוני ויציב, הוא בהכרה ומדבר עם בני המשפחה. כרגע הוא נמצא בחדר הלם. היה לו נס של ממש".

לפי ההערכות - הוסיף נתנאל מדובר בטעות: "על פי מה שראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ אמר לנו", אומר נתנאל, "אין לאבא קשר להרוג, מדובר בטעות בזיהוי".

צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
















































חיפה ירי רצח יחיאל אילוז סערט ויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד