י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

למה ניר ברקת לא מטפל בכלבים בנווה יעקב? • צפו

גן חיות או שכונת מגורים? עשרות כלבים מטילים את איימתם על תושבי שכונת נווה יעקב בירושלים, בעיקר בשעות הלילה. התושבים שיגרו עשרות תלונות, אך העירייה לא עושה דבר • צפו בתיעוד המפחיד מהשכונה

(pixabay)
(pixabay)

גן חיות או שכונת מגורים? עשרות כלבים מטילים את איימתם על תושבי שכונת נווה יעקב בירושלים, בעיקר בשעות הלילה.

"בחודשים האחרונים התפתחה תופעה של להקות כלבים העולות מהיער מאחורי השכונה ומסתובבים בנווה יעקב, להקות של 7 ו-10 כלבים רודפים אחר תושבים, בימי חול ובשבת" סיפר תושב השכונה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

לדברי התושב, "בפניות למוקד העירייה נאמר לנו "אנחנו נגיע תוך ארבע שעות". זה נראה לך נורמלי? איזה כלב ימתין ארבע שעות ללוכד מטעם העירייה?". לדבריו, באחד הפעמים החליט התושב לדווח על כלב פצוע, "להפתעתי תוך כרבע שעה הגיע עובד עירייה, הבחין כי ישנה להקת כלבים אך אף אחד מהם אינו פצוע - ועזב את המקום".


תיעוד של סיירים נכרים - השומרים נווה יעקב

מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי אירוע חמור התרחש בליל שבת האחרון, כאשר סיירים נוכריים של ארגון השומרים בנווה יעקב הותקפו בסמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר על ידי להקה של שבעה כלבים, ובנס יצאו ללא פגע.

"להקות של הכלבים מופיעות בשכונה כל לילה, החל משעה 23:00 לערך, במשך כל הלילה" אומר תושב אחר ל'בחדרי', "מדובר בכלבים נטושים המכונים 'כלבי פרא' ויש הסתברות גבוהה שהם חולים במחלות כמו כלבת ועוד".

לדברי תושבי שכונת נווה יעקב, עשרות פניות ותלונות הופנו למוקד העירוני בחודשים הקרובים, אך לאחר התשובה המייאשת שתוך מספר שעות יגיע וטרינר לטפל בנושא - אנשים מאסו להתקשר לעירייה ובמקום זה מתקשרים למוקד החירום של השומרים השכונתי.

גורם בעירייה אמר במהלך שיחה עם אחד התושבים כי לפני מספר שנים היה מקרה בו איש השירות הויטרינרי בירושלים ירה לעבר כלב שנהרג ובעקבות כך ארגונים למען בעלי חיים "עשו להם את המוות... ובעקבות כך הויטרינרים לא מסתכנים".

מעיריית ירושלים נמסר כי "השירות הווטרינרי העירוני הינו היחידי בארץ הנותן מענה 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע ופועל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו בכדי ללכוד כלבים משוטטים ולשמור על בריאות ובטחון התושבים. במסגרת פעילותו לכד השירות הווטרינרי בשנת 2016, 1783 כלבים שברובם מועברים לאימוץ והשאר מטופלים בשרות הווטרינרי".

"לצערנו, גדר ההפרדה אינה חוסמת כלבים משוטטים וכיוון שבצידה השני של הגדר לא קיים כלל טיפול בבעיית הכלבים המתפרעים, גדלה אוכלוסייתם בשנים האחרונות, גידול הגורם לחלקם לנסות להיכנס לשטח העיר ולשכונות קו התפר".

"השירות ימשיך ללכוד כלבים במסגרת החוק ובמסגרת כוח האדם והמשאבים העומדים לרשותו. במקביל, באשר לשטחים שמחוץ לשטחה המוניציפלי של העיר יש לפנות לגורמים המוסמכים המטפלים באזורים אלו כמו משרד הבריאות, רשות הטבע והגנים ועוד" נמסר מהעירייה ל'בחדרי חרדים'.
ניר ברקת כלבים נווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד