י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התפתחות משמעותית במאבק החרדי על שמירת השבת

ראשי המפלגות החרדיות במכתב משותף לנתניהו: "דורשים שהממשלה תחליט לדחות את חוק העזר לפתיחת חנויות בשבת". הנציגים הבהירו: "אין ביכולתנו ובכוונתנו להיות שותפים לפגיעה בכבודה של השבת וברמיסתה כפי שעולה מחוק העזר" • השר בנט התבקש לחתום על המכתב וסירב

דרעי וגפני. חזית אחידה (מרים אלסטר, פלאש 90)
דרעי וגפני. חזית אחידה (מרים אלסטר, פלאש 90)

מאבק השבת עולה מדרגה: ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגרו הערב (שלישי) מכתב משותף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הציגו דרישה חד משמעית לפיה, הממשלה כולה תקבל החלטה בישיבתה הקרובה לדחות את חוק העזר העירוני שחוקק בתל אביב המתיר לפתוח חנויות בשבת קודש, זאת לאחר חשיפת "בחדרי חרדים" כי הנושא היה אמור לעלות בישיבת הממשלה בתחילת השבוע - אך לבסוף ירד מסדר היום.

במכתב המשותף כתבו הנציגים החרדים בין היתר: "אין ביכולתנו ובכוונתנו להיות שותפים לפגיעה בכבודה של השבת וברמיסתה כפי שעולה מחוק העזר האמור ולפיכך, הננו דורשים כי ממשלת ישראל תקבל בישיבתה האמורה, החלטה ברורה וחד משמעית בדבר אי אישורו של חוק העזר האמור ומניעת פגיעה במצב החוקי הנוהג במדינת ישראל ("סטטוס קוו") האוסר על פעילות מסחר בשבת. החלטה זו מתחייבת מתוך ההכרה בחשיבותה של השבת ומניעת פגיעה בגדריה".

הנציגים מציינים את חשיבות שמירת השבת כצווי התורה וכערך מקודש ליהדות עליו מסרו יהודים את נפשם וממונם לאורך הדורות, ומוסיפים גם את הנימוק הסוציאלי: "חוק העזר המוצע חותר תחת עקרון זה, פוגע בזכויותיהם של העובדים הנדרשים לעבוד ביום המנוחה השבועי, יוצר אפליה ומביא לתחרות בלתי הוגנת כלפי סוחרים המבקשים וחפצים לשמור על יום מנוחתם השבועי".

הנציגים החרדים מבהירים לנתניהו כי "מתן אישור לחוק העזר המוצע, מהווה פגיעה בסטטוס קוו, באשר אין חולק כי המצב החוקי הקיים אינו מאפשר פעילות מסחר בשבת".

יצוין, כי נעשתה פניה לשר החינוך נפתלי בנט שיחתום אף הוא על המכתב, אך הוא סירב.

כחלק מהמהלכים - תתקיים מחר פגישה של הנציגים החרדיים עם השר יריב לוין ועם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן לנסות להגיע לפתרון בנושא.



חילול שבת תל אביב פתיחת עסקים בשבת הנציגים החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד