כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

תיעוד בלעדי - פרוש יוצא להגנת בנט: "לא התערב בתכני המוסדות החרדים מעולם""

דבר כזה לא רואים בכל יום - סגן שר החינוך פרוש החליט לפרגן באופן לא שגרתי לשר החינוך מהבית היהודי, שרשם לא מעט סכסוכים עם הצמרת החרדית, ותיאר בפרוטרוט את העבודה לצדו • אך פרוש לא ויתר: אז מי בכל זאת בעייתי במשרד?

מאיר פרוש, צילום: פלאש90
מאיר פרוש, צילום: פלאש90

בזמן ששר החינוך נפתלי בנט חוטף ביקורות על התערבות משרדו בתכני המוסדות החרדים, סגן שר החינוך מאיר פרוש הפתיע אמש את מאות המתכנסים בוועידה הארצית של איגוד הת"תים, בפרגון יוצא דופן לשר עם הכיפה הסרוגה, "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידיאו בלעדי.

פרוש מפתיע: \"בנט לא התערב בשום שלב בתכני הלימוד של המוסדות החרדיים\"


"אני לא מרגיש חס ושלום וגם לא הרגשתי בשום שלב שהשר בנט מבקש להתערב בתכני הלימודים שלנו, ממש לא", אמר פרוש בנאומו הערב. "בהתנסחותו האצילית ובשפתו המיוחדת אומר ומיטיב ומכוון את ראשי המשרד על הרגישות המיוחדת שיש לחוש לדרך החינוכית של הציבור החרדי", הוסיף.

למרות זאת פרוש הבהיר כי "אבל כמו שאני אמור להיפגע אם יגידו לי שמקומי לא ביהדות התורה או בש"ס או בקיצור לא ביהדות החרדית – אלא בבית היהודי - כך גם השר בנט מאוד יפגע אם יגידו לו שמקומו לא בבית היהודי, אלא ביהדות התורה – ובציבור החרדי". לדבריו של פרוש, "אין להשוות בין רוח המפקד האוהדת היום במשרד עם השר בנט לבין הרוחות הרעות שנשבו במשרד בקדנציה הקודמת. ואם הזכרתי את הקדנציה הקודמת – אתם יודעים טוב יותר ממני איך שניסו, ולפעמים גם הצליחו, לפגוע ביכולת הכלכלית של המוסדות החרדיים", תקף סגן שר החינוך את שר החינוך לשעבר שי פירון.

אולם, למרות החיבוקים לבנט, פרוש תקף כמה נורמות פסולות שעדיין קיימות לטענתו במשרד החינוך, "אני לא מכיר במשרד החינוך הרבה פקידים שהזילו דמעות כאשר הם נדרשו בקדנציה הקודמת לעשות פעולות שפוגעות רוחנית וגשמית בציבור החרדי. והם עובדי המשרד – חלקם הועברו לתפקיד אחר, חלקם יודעים שרוח המפקד השתנה, אך חלקם עדיין מתנהלים והם אומרים מתוך תירוץ שהם מבקשים להגן ולשמור על החוק וליישמו. אך אני שואל שאלה: יש אבסורד גדול מזה כשבלשכה המשפטית של משרד החינוך עוסקת עשרות אחוזים מהזמן שלה בתחום החרדי ובמוסדות החרדיים - אין יועץ משפטי אחד חרדי?!".

לדבריו של פרוש, "כמו שיש הבנה שצריך להשוות נשים ולאתיופים, איך זה שבלשכה משפטית שעוסקת עשרות אחוזים במגזר החרדי – אין יועץ חרדי אחד, ואתם יודעים שאין להם את ההבנה שיש ליהודי חרדי, אין להם, זו לא בושה לומר, כמו שהממלכתי דתי אומר 'אני לא חושב שמנהל המחוז הוא זה שיכול לומר דעה בממלכתי דתי', כך מותר לנו לומר בריש גלי, אנחנו לא סומכים עליכם".

בהמשך הבוקר צפוי בנט עצמו להשתתף בוועידה המתקיימת במלון כינר, בהשתתפות מאות רבים, תחת המטרייה של איגוד הת"תים והמנכ"ל יצחק גולדקנופף.
נפתלי בנט מאיר פרוש משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד