ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ציוץ של טראמפ שוב מפיל מניה: אחרי בואינג ולוקהיד - הפעם התור של GM

הנשיא הנבחר של ארה"ב איים להטיל מס גבוה על GM לאחר שהעבירה ייצור מארה"ב למקסיקו; פורד מיהרה להודיע על ביטול תוכנית להקמת מפעל במקסיקו

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



לאחר שדונלד טראמפ הפיל בחודש שעבר את מניות בואינג ולוקהיד מרטין אחרי שתקף בחשבונו בטוויטר את המחיר היקר של מטוסיהן, יצא היום הנשיא הנבחר של ארה"ב נגד יעד תאגידי חדש: יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב.

"ג'נרל מוטורס מביאה דגם של מכונית שברולט קרוז שמיוצר במקסיקו לסוכנויות רכב בארה"ב מבלי לשלם מס בגבול. תייצרו בארה"ב או שתשלמו מס יבוא גבוה!", כתב טראמפ בציוץ בחשבונו בטוויטר.

מניית GM נסחר בעליות מתונות יחסית למדדים המרכזיים במסחר בוול סטריט, לאחר שכבר ירדה ב-1% במסחר לפני הפתיחה.

ג'נרל מוטורס טוענת להגנתה כי העבירה את ייצור דגם שבי קרוז למקסיקו מכיוון שמפעל החברה במדינת אוהיו בארה"ב לא הצליח לעמוד בביקוש, למרות שפעל מסביב לשעון.




טראמפ התחייב במהלך מערכת הבחירות לפעול לכך שחברות אמריקאיות ישיבו בחזרה לארה"ב משרות שהעבירו לחו"ל.

בה בעת, מניית פורד קופצת ב-2.6% במסחר בוול סטריט לאחר שיצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב הודיעה היום על ביטול תוכניות להקמת מפעל חדש במקסיקו בהשקעה של 1.6 מיליארד דולר, וכי במקום זאת תשקיע 700 מיליון דולר בפס ייצור של החברה במדינת מישיגן בארה"ב. בעקבות המהלך יתווספו 700 משרות חדשות במפעל המייצר מכוניות חשמליות אוטונומיות.

טראמפ מפיל מניות

לפני כשבוע נחתך שווי השוק של לוקהיד מרטין בכמיליארד דולר בעקבות ציוץ שפירסם טראמפ בטוויטר, ואשר בו הודיע כי ביקש מחברת בואינג הצעת מחיר לשדרוג מטוסי F-18 "סופר הורנט" אשר יוכלו להחליף את מטוסי F-35 של לוקהיד מרטין - מערכת הנשק היקרה ביותר בתולדות ארה"ב.

"על סמך העלויות העצומות והחריגות בהוצאות של F-35 של לוקהיד מרטין, ביקשתי מבואינג תמחור של מטוס מקביל מסוג F-18 סופר הורנט!", כתב טראמפ בציוץ.

בתחילת חודש דצמבר נפלה מניית בואינג בעקבות ציוץ אחר של טראמפ בו הודיע על כוונתו לבטל את הזמנות מטוס "אייר פורס 1", מטוס מתוצרת בואינג המשמש כמטוסו של נשיא ארה"ב, ואמר כי המטוס הנשיאותי מגוחך ויקר מדי.

"בואינג בונה מטוס אייר פורס 1 חדש מדגם 747 למען נשיאי עתידיים, אבל העלויות יצאו משליטה, והן מסתכמות ביותר מארבעה מיליארד דולר. לבטל את ההזמנה!", כתב טראמפ בציוץ.
דונלד טראמפ מניות טוויטר ג'נרל מוטורס מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד